Āra nodarbības 3-4 gadus veciem bērniem runas veicināšanai
Author
Paulāne, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Āra nodarbības 3-4 gadus veciem bērniem runas veicināšanai Darba autore: Olga Paulāne Pētījuma mērķis - izpētīt un pārbaudīt metodes 3-4 gadus vecu bērnu runas veicināšanai āra nodarbībās. Pētījums tika veikts Jūrmalas pilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē “X” laika posmā no 2023. gada 1. septembra līdz 2023. gada 30. novembrim. Kur tika pētīti 15 bērni. Pētījums tika veikts par to, kā ir iespējams āra nodarbībā veicināt runu 3-4 gadu veciem bērniem? Pētījuma veikšanai tika izstrādāts uzdevumu plāns: •kritēriju izstrāde •rotaļdarbību un individuālas aktivitātes •pedagoģiskie vērojumi Lai varētu veikt pētījumu, autore izmantoja tādas metodes, ka novērojums un pētījumā iegūto rezultātu apstrāde un to izvērtēšana izmantojot diagrammas. Āra nodarbības veicina gan izglītojošu, gan iedvesmojošu pieredzi. Tā kā dabā ir daudzveidīgi resursi un iespējas, izmantojot tos pedagogi var radīt interesantas un aizraujošas nodarbības, kas veicina gan zināšanu iegūšanu, gan emocionālo izaugsmi. Nodarbības svaigā gaisā var veicināt iztēles attīstību un valodas prasmju uzlabošanu. Tādējādi, integrējot mācības āra vidē, var izglītību un garīgo labklājību. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 33 lappusēm, no 3 tabulām, 6 attēliem, 41 literatūras un citiem informācijas avotiem latviešu valodā un svešvalodās. Atslēgas vārdi: āra nodarbības, valoda, runa, pirmsskola, valodas attīstība Subject of qualification work: outdoor classes for 3-4 year olds to promote speech Author: Olga Paulane The goal of the study is to explore and test methods to promote speech by 3-4 year olds in outdoor classes. The study was carried out at Jurmala municipal pre-school education facility “X” between September 1, 2023 and November 30, 2023. Where 15 children were studied. The study was conducted on how is it possible for an outdoor lesson to promote speech for 3-4 year olds? A mission plan was developed to carry out the study: • developing criteria • play activities and individual activities • Educational observations In order to carry out the study, the author used methods such that the observation and processing of the results of the study and evaluating them using diagrams. Outdoor classes promote both educational and inspirational experiences. With diverse resources and opportunities in nature through them, educators can create interesting and exciting lessons that promote both knowledge acquisition and emotional growth. Outdoor classes can contribute to the development of imagination and the improvement of language skills. Thus, integrating learning into an outdoor environment can lead to education and mental wellbeing. The qualification work consists of: 33 pages, from 3 tables, 6 images, 41 literature and other sources of information in Latvian and foreign languages. Keywords: outdoor classes, language, speech, preschool, language development