Rotaļu un spēļu pielietojums 3-4 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanai
Автор
Strelkova, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba nosaukums “Rotaļu un spēļu pielietojums 3 - 4 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanai”. 1.Bakalaura darba mērķis ir praktiski un teorētiski izpētīt vārda krājuma sekmēšanas iespējas rotaļās un spēlēs 3-4 gadu vecumā. Lai sasniegtu mērķi, tika izvirzīti šādi uzdevumi: Analizēt teorētisko literatūru par vārda krājuma paplašināšanu runas attīstības procesā rotaļā. 2.Raksturot 3 -4 gadīgu bērnu runas attīstības likumsakarības. 3.Izstrādāt kritērijus 3-4 gadu vecu bērnu vārdu krājuma vērtēšanai, 4.Noteikt bērnu vārdu krājuma attīstības līmeni pētījuma sākumā: pieaugušais, 5.Izstrādāt un eksperimentāli pārbaudīt 3-4 gadu vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas ar rotaļām un spēlēm. Pētījuma grupa: pētījumā piedalījās 15 bērni, kuri apmeklēja pirmsskolas izglītības iestādi X. Secinājumi: bērnu vārdu krājums gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās bērniem ir atšķirīgs. Pēc iegūtajiem rezultātiem var secināt, ka rotaļa un spēle palīdz bagātināt vārdu krājumu, tā veicina dažādu vārdšķiru lietošanu bērna runā, jaunu vārdu apguvi, palīdz attīstīt prasmes veidot stāstījumu. Bakalaura struktūra: anotācija latviešu un angļu valodās, ievads, 2 galvenās nodaļas, 7 apakšnodaļas, secinājumi, 7 pielikumi. Bakalaura darbā ir 63 lpp. (neskaitot pielikumu), darbā izmantoti 6 attēli, 7 tabulas, 68 izmantotās literatūras avoti. The Bachelor's thesis title is “Use of games and games to expand the vocabulary of 3 - 4-year-olds.” The Bachelor's work aims to explore practically and theoretically the possibilities of promoting vocabulary in play and play at the age of 3-4. To achieve the objective, the following objectives were set: 1.To analyze theoretical literature on the expansion of vocabulary in the process of developing speech in play. 2.Characterize speech development laws of 3 - to 4-year-olds. 3.Develop criteria for the evaluation of vocabulary of 3-4 year olds, 4.Determine child vocabulary development rate at study start: adult, 5.Develop and experimentally test the vocabulary expansion options of 3-4-year-olds with play and games. Study team: the study involved 15 children who attended a preschool on Oct. Conclusions: children's vocabulary is different for children both at the start of the study and at the end of the study. From the results obtained, it can be concluded that play and game help to enrich vocabulary, it promotes the use of different vocabulary in a child's speech, learn new words, and helps develop skills to build a narrative. The structure of the Bachelor's thesis: English and Latvian abstracts, introduction, 2 main chapters, 7 subchapters, conclusions. Bachelor thesis consists of 63 page, 6 figures, 7 tables, , here were used 68 literature and information sources.