• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tehnolhoģiju bagātināts mācību process 1. klasē diģitālo caurviju kompetenču apguvei latviešu valodas stundā

Thumbnail
View/Open
299-99327-Griezne-Dubrovska_Jelena_jg19056.pdf (1.426Mb)
Author
Griezne-Dubrovska, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba galvenie rezultāti: lielākā daļa no skolēniem viegli uztver mācību vielu digitālajā formātā un ar katru nākamo mēnesi, motivācija mācīties šādā veidā tikai palielinās. Pakāpeniskā digitālo rīku ieviešana mācību procesā, pozitīvi ietekmē bērnu mācīšanos. Par diviem mēnešiem dati ievērojami mainījās uz pozitīvo pusi. Balstoties uz faktu, ka skolēni esot motivēti izmantot digitālos rīkus, var izstrādāt vairāk nodarbības pielietojot digitālos rīkus, tādā veidā uzlabojot skolēnu zināšanas. Analizējot šos visus faktorus kopā, skolotājs var izvēlēties atbilstošāko metodiku darbā ar skolēniem. Pētījuma dati parādīja, ka skolēniem nepazuda motivācija mācīties digitālajā vidē. Diezgan augstā līmenī apstrādā iegūto informāciju un zems procentuālais sadalījums novērojams uz tādiem kritērijiem, kā uzdevuma nepildīšana digitālās pratības trūkuma dēļ un grūtības apgūt nepieciešamo mācību saturu digitālā vidē. Var apgalvot, ka turpinot mācību procesu digitālajā vidē, grūtības izmantot digitālos rīkus samazināsies. Pētījumā par tehnoloģiju bagātinātu mācības procesu 1. klasē digitālo caurviju kompetenču apguvei latviešu valodas stundā, mērķis ir radīt iespēju ikvienam skolēnam izglītības iestādē attīstīt spējas, plaši mijiedarboties ar pasauli, aktīvi praktizēties dažāda veida aktivitātēs un radoši pašrealizēties, kā arī attīstīt patstāvību, izziņas un komunikatīvo aktivitāti, sociālo pārliecību un vērtību orientācijas, kas nosaka bērna uzvedību, aktivitātes un attieksmi pret pasauli. Sekmēt vispusīgu skolēna attīstību, ievērojot viņa vajadzības, intereses, spējas un pieredzi un liekot pamatus vērtībās balstītu ieradumu veidošanai. Bakalaura darba bibliogrāfiskais apraksts: darba izstrādē tiek izmantota teorētiskā pētījumu metode - literatūras avotu analīze, sekundāro datu analīze un dokumentu analīze (jaunākie dati, vispārēja un speciāla literatūra, interneta resursi). Izmantots plašs informācijas materiālu klāsts, ieskaitot oficiālus statistikas datus. Empīriskā metode - novērošana, datu vākšana, dokumentu pētīšana un situācijas analīze.
 
The main results of the bachelor thesis are: a higher percentage of students easily perceive the digital format of the lessons and with each passing month the motivation to learn in this way only increases. The gradual introduction of digital tools in the learning process has a positive impact on children's learning. For two months, the data changed significantly for the better. Based on the fact that pupils are motivated to use digital tools, more lessons can be developed to apply digital tools, thus improving pupils' knowledge. By analysing all these factors together, the teacher can choose the most appropriate methodology to work with the students. The data of the study showed that students did not lose motivation to learn in digital environment, processed the acquired information at a fairly high level and a low percentage distribution was observed on criteria such as failure to complete the task due to lack of digital literacy difficulties in learning the required content in digital environment. It can be argued that if the learning process in the digital environment continues, the difficulties in using digital tools will decrease. The aim of the study on the use of digital technologies in teaching in primary school, 1 st grade, is to enable every pupil in an educational institution to develop the ability to interact with the world in a wide range of ways, to practise different types of activities and to be creatively self-realising, and to develop independence, cognitive and communicative activity, social beliefs and value orientations that determine the child's behaviour, activities and attitudes towards the world. To promote the all-round development of the pupil, taking into account his/her needs, interests, abilities and experiences and laying the foundations for the development of value-based habits. The theoretical research method is used in the elaboration of the bachelor work: analysis of literature sources, analysis of secondary data and analysis of documents (recent data, general and special literature, Internet resources). A wide range of information material is used, including official statistics. Empirical method - data collection, observation, document study and situational analysis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68059
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV