Mobinga novēršanas iespējas sākumskolas 3.klasē
Автор
Freimane, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore, Iveta Freimane bakalaura darba tematu izvēlējās, “Mobinga novērošanas iespējas sākumskolas 3. klasē”. Bakalaura darba vadītāja Tija Zīriņa Profesore Dr. psych. Darbā tiek skaidrots jēdziens par mobingu. Tiek analizēta literatūra. Meklēti paņēmieni mobinga mazināšanas un novēršanas iespējām. Darba sākumā tika izvirzīts mērķis, teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt mobinga novēršanas iespējas sākumskolas 3.klasē. Analizējot literatūru, veicot anketēšanu un veicot pedagoģisko izmēģinājumu mērķis tika izpildīts. Anketēšanas rezūltāti norāda uz pozetīvu klimatu skolas trešo klašu grupā. Pozitīvas atbildes saistībā ar klases vidi sniedz gan skolēni, gan vecāki. Darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskās (pētniecības). Darbā izstrādātas 47 lapas. Darbā ir 20 attēli, 1 tabula, 3 pielikumi. Analizēti ir 30 literatūras avoti. 22 Latviešu valodā, 4 angļu valodā, 3 krievu valodā, 1 vācu valodā. Atslēgas vārdi : Mobings, pazīmes, novērošana, vardarbība. The author of the paper, Iveta Freimane, chose the subject of her bachelor's thesis, "Observation possibilities of mobbing in the 3rd grade of primary school". Bachelor supervisor Tija Zīriņa Professor Dr. psych. The work explains the concept of mobbing. The literature is analyzed. Techniques for reducing and preventing mobbing were searched. At the beginning of the work, the goal was set, to theoretically study and practically test the possibilities of preventing mobbing in the 3rd grade of primary school. By analyzing the literature, conducting questionnaires and conducting pedagogical trials, the objective was fulfilled. The survey results indicate a positive climate in the school's third grade group. Positive responses related to the classroom environment are given by both students and parents. The work consists of a theoretical part and an empirical (research) part. 47 pages are developed in the work. The work contains 20 pictures, 1 table, 3 appendices. 30 literature sources have been analyzed. 22 in Latvian, 4 in English, 3 in Russian, 1 in German. Key words: Mobbing, signs, surveillance, violence.