Ritma rotaļa kā 5-6 gadīgu bērnu uzmanību sekmējošs faktors
Автор
Ivanova, Rebeka
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma: Ritma rotaļa kā 5–6 gadīgu bērnu uzmanību sekmējošs faktors Darba autore: Rebeka Ivanova Darba vadītāja: Mg. paed. Baiba Brice Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt, praktiski vērot un analizēt ritma rotaļu lomu 5–6 gadīgu bērnu uzmanības veicināšanā Pētījuma uzdevumi: 1.analizēt zinātnisko literatūru, pedagogu, psihologu un ārstu atziņas par bērnu uzmanību; 2.raksturot 5–6 gadīgu bērnu uzmanības īpatnības; 3.pētīt ritma rotaļu ietekmi 5–6 gadīgu bērnu uzmanības veicināšanā; 4.organizēt pedagoģisko procesu un veidot secinājumus 5–6 gadīgu bērnu uzmanības veicināšanai. Darba sastāvs: ievads, 3 nodaļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba pirmajā nodaļā tiek analizētas pedagogu un psihologu atziņas par uzmanības jēdzienu, veikts uzmanības raksturojums un klasifikācija, kā arī analizētas 5 – 6 gadīgu bērnu uzmanības īpatnības. Darba otrajā nodaļā aplūkota ritma rotaļu klasifikācija un izmantošanas iespējas dienas ritā 5 – 6 gadīgu bērnu uzmanības sekmēšanai. Trešajā nodaļā veikts empīriskā pētījuma apraksts, kas atspoguļo pētījuma gaitu, veiktos bērnu uzmanības novērojumus Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādē, izmēģinājuma darbību un pētījumā iegūto datu analīzi. Darba noslēgumā tiek izdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi skolotājiem. Darba apjoms: darbs sastāv no 54 lappusēm, 12 attēliem, 7 tabulām, 35 izmantotiem latviešu, angļu un krievu valodas literatūras avotiem un 8 pielikumiem. Atslēgas vārdi: ritma rotaļa, pirmsskola, 5 – 6 gadus veci bērni, uzmanība, uzmanības īpašības. Topic of the Bachelor’s paper: Rhythm play as a factor promoting the attention of 5-6-year-old children Author of the paper: Rebeka Ivanova Scientific manager: Mg. paed. Baiba Brice Aim: to theoretically study, practically observe and analyze the role of rhythm play in promoting the attention of 5–6 year old children Work assignments: 1. analyze the scientific literature, the findings of pedagogues, psychologists and doctors about children's attention; 2. describe the attention characteristics of 5–6 year old children; 3. to study the effect of rhythm play in promoting the attention of 5–6 year old children; 4. to organize the pedagogical process and draw up conclusions for promoting the attention of 5–6 year old children. Composition of the work: introduction, 3 chapters, conclusions and proposals. In the first chapter of the work, the knowledge of pedagogues and psychologists about the concept of attention is analyzed, the characteristics and classification of attention are performed, as well as the peculiarities of attention of 5–6 year old children are analyzed. The second chapter of the work examines the classification of rhythm toys and the possibilities of using them during the day to promote the attention of 5–6 year old children. In the third chapter, a description of the empirical research is carried out, which reflects the progress of the research, the observations of children's attention in the Riga X preschool educational institution, the pilot activity and the analysis of the data obtained in the research. At the end of the work, conclusions are made and proposals are made for teachers. Thesis size: the work consists of 54 pages, 12 images, 7 tables, 35 used latvian, english and russian literary sources and 8 appendices. Keywords: rhythm play, preschool, 5-6-year-old children, attention, characteristics of attention