ARTURA KONANA DOILA DETEKTĪVSTĀSTS “ETĪDE PURPURA TOŅOS” VIDUSSKOLĒNU VĀRDU KRĀJUMA PAPLAŠINĀŠANAI ANGĻU VALODAS STUNDĀS
Автор
Gedola, Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kā Artura Konana Doila detektīvromāns “Etīde purpura toņos” var tikt izmantots vidusskolas skolēnu vārdu krājuma paplašināšanai angļu valodā izglītības reformas kontekstā ņemot vērā ieteikumu izmantot literāro tekstu kā galveno avotu svešvalodas apguvē angļu valodas padziļinātajā kursā vidusskolā. Izvēlētā pētījuma metode vārdu krājuma apguves pētīšanai ir gadījuma pētījums, kurā tika pētīts, kā A.K. Doila detektīvromāns “Etīde purpura toņos” var veicināt vidusskolēnu C1 līmeņa vārdu krājuma paplašināšanu. Skolēnu zināšanu novērtēšanai tika izmantoti pārbaudes darbi mācību procesa sākumā un beigās, kuros bija iekļauti apgūstamie vārdi un frāzes. Skolēnu novērošana citās mācību stundās un skolēnu refleksijas anketa par mācību procesu tika izmantotas kā papildus datu vākšanas metodes. Pētījuma rezultāti apliecina, ka detektīvstāsts var tikt veiksmīgi izmantots vidusskolas skolēnu vārdu krājuma paplašināšanai C1 valodas apguves līmenī, un skolēni spēja atpazīt idiomas un lietot retāk sastopamus vārdus atbilstoši kontekstam. Ņemot vērā rezultātus, darbs var būt noderīgs tiem skolotājiem, kas izmanto literāros tekstus svešvalodas mācīšanā. The aim of the Bachelor’s Thesis is to explore how Arthur Conan Doyle's detective novel “A Study in Scarlet” can help to expand secondary school students` vocabulary in English lessons in the context of recent educational reform and the recommendation to use literary texts as the main source for foreign language acquisition in advanced level English courses for secondary school students. A case study was carried out to research how A.C. Doyle’s novel “A Study in Scarlet” can facilitate secondary school students’ C1 level vocabulary acquisition. Ten lessons were conducted to study a novel and specific vocabulary items, such as words and phrases related to personality, idiomatic expressions, and phrases from the novel. Students’ progress was assessed by using a pre-test and a post-test about target vocabulary. Observation of students during other lessons and a students’ feedback questionnaire were additional methods of data collection used in the research. The findings of the case study provided evidence that the use of the novel as a main source of language learning facilitated C1 level vocabulary acquisition and students were able to recognise idiomatic expressions and use less commonly encountered words accordingly in the context. Considering the results, the thesis can be useful for the English language teachers who use literary texts in foreign language teaching.