Viltvārža fenomena saistība ar perfekcionismu un uztverto darba sniegumu
Author
Poļikeviča, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Upmane, Anda
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija izpētīt saistību starp viltvārža fenomenu, perfekcionismu un uztverto darba sniegumu, kā arī noskaidrot, kādā mērā viltvārža fenomens un perfekcionisma dimensijas prognozē uztvertā darba snieguma dimensijas, un noskaidrot, vai pastāv atšķirības viltvārža fenomenam dažādās nodarbinātības līmeņa grupās. Pētījuma izlasi veido 760 sievietes, vecumā no 21 līdz 65 gadiem. Pētījumā tika izmantotas trīs aptaujas: Klensas Viltvārža Fenomena skala (Clance IP Scale, Clance, 1985), Frosta Multidimensiālā perfekcionisma skala (Frost Multidimensional Perfectionism Scale, Frost et al., 1990), un Individuālā Darba Snieguma aptauja (Individual Work Performance Questionnaire, Koopmans et al., 2016). Viltvārža fenomens bija saistīts ar visām individuālā darba snieguma skalām, kopējo perfekcionismu un gandrīz visām tā apakšskalām, izņemot organizētību. Viltvārža fenomens un atsevišķas perfekcionisma dimensijas prognozē uztvertā darba snieguma dimensijas. Asistentu un speciālistu līmenī strādājošie uzrādīja biežākas viltvārža izjūtas nekā vadītāji. The aim of the study was to examine the relationship between the impostor phenomenon, perfectionism, and perceived job performance, as well as to determine the extent to which the impostor phenomenon and dimensions of perfectionism predict perceived job performance dimensions. Additionally, the study sought to identify wether there are differences in the impostor phenomenon among various levels of employment. The sample of this study included 760 female participants aged 21 to 65 years. Three surveys were used in the study: Clance Impostor Phenomenon Scale (Clance, 1985), Frost Multidimensional Perfectionism Scale (Frost et al., 1990), and Individual Work Performance Questionnaire (Koopmans et al., 2016). The impostor phenomenon was associated with all three individual work performance scales, overall perfectionism, and almost all of its sub-scales, except for organization. The impostor phenomenon and specific dimensions of perfectionism predicted perceived job performance dimensions. Assistants and specialists reported more frequent impostor feelings than managers.