• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uztvertā vecāku narcisma saistība ar uztverto vecāku audzināšanas stilu un jauniešu identitātes procesēšanas stilu

Thumbnail
View/Open
299-99794-Rutka_Liga_lr20051.pdf (694.5Kb)
Author
Rutka, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis bija noskaidrot uztvertā vecāku narcisma saistību ar uztverto vecāku audzināšanas stilu un jauniešu identitātes procesēšanas stilu. Pētījuma izlasi veido jaunieši (vidusskolas skolnieki) – kopā 135 dalībnieki (90 sievietes, 41 vīrietis un 4 dalībnieki, kuri dzimumu nenorādīja) vecumā no 15-20 gadiem (vidējais vecums M = 17,05, SD = 1,03). Pētījumā tika izmantotas Identitātes stila aptauja (Identity Style Inventory, Berzonsky, 1992), Narcistiskās personības iezīmju aptauja (Narcissistic personality inventory, Raskin & Terry, 1988) un Džona Buri izstrādātās Vecāku autoritātes aptaujas (Parental Authority Questionnaire, PAQ, 1991), saīsinātā versija (Hibbard & Walton, 2014). Pētījuma rezultāti norāda uz to, ka pastāv nozīmīgas pozitīvas saistības uztvertajam vecāku narcismam ar uztverto vecāku autoritāro un nolaidīgo audzināšanas stilu, bet nozīmīgas negatīvas saistības vērojamas uztvertajam vecāku narcismam ar uztverto vecāku autoritatīvo un atļaujošo audzināšanas stilu. Uztvertais tēva autoritārais audzināšanas stils pozitīvi korelē ar jauniešu difūzo identitātes procesēšanas stilu. Uztvertais tēva narcisms ir nozīmīgi negatīvi saistīts ar jauniešu normatīvi orientēto identitātes procesēšanas stilu, savukārt uztvertajam tēva autoritatīvajam un uztverajam tēva atļaujošajam audzināšanas stilam ir mediatora efekts starp uztverto tēva narcismu un normatīvi orientēto identitātes procesēšanas stilu.
 
The aim of the present study was to examine the relationship between perceived parental narcissism, perceived parenting style and identity processing style. The sample consisted of 135 high school students (90 female, 41 male and 4 participants, who didn’t specify their gender), aged from 15 to 20 (M = 17,05, SD = 1,03). The participants completed the Identity Style Inventory (Berzonsky, 1992), the Narcissistic personality inventory (Raskin & Terry, 1988) and Parental Authority Questionnaire (PAQ, Buri, 1991; Hibbard & Walton, 2014). The finding indicates a significant positive association between perceived paternal narcissism and perceived authoritarian and neglecting parenting styles, while revealing a significant negative association with perceived authoritative and permissive parenting styles. Specifically, the perceived paternal authoritarian parenting style shows a significant positive association with diffuse-avoidant identity processing style. Furthermore, the research demonstrates a significant negative association between perceived paternal narcissism and the normative identity style. Findings identify perceived paternal authoritative and permissive parenting styles as mediators in the relationship between paternal narcissism and adolescents' normative identity development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68086
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV