• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola "Summer Sound" mārketinga komunikācija sociālajos medijos: jauniešu auditorijas vērtējums

Thumbnail
View/Open
303-103475-Mole_Keita_km21060.pdf (3.399Mb)
Author
Mole, Keita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava-Āboliņa, Laura
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Zīmola “Summer Sound” mārketinga komunikācija sociālajos medijos: jauniešu auditorijas vērtējums”. Pēdējo gadu laikā festivāls “Summer Sound” piedzīvojis strauju apmeklētāju skaita pieaugumu, īpaši jauniešu vidū, aktualizējot jautājumu par zīmola komunikācijas efektivitāti. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā šī komunikācija sociālajos medijos ietekmē zīmola atpazīstamību un jauniešu viedokli par to. Darba teorētisko daļu veido trīs galvenās nodaļas. Šajās nodaļās tiek apskatīta teorija par mārketingu, zīmolu un mārketingu sociālajos medijos. Pētījuma izstrādē izmantotas trīs pētījuma metodes: kvantitatīvā kontentanalīze, daļēji strukturēta intervija un aptauja. Pētījuma rezultāti ļauj izprast jauniešu viedokli par festivāla “Summer Sound” zīmola komunikāciju sociālajos medijos, noskaidrojot viņu vērtējumu par satura kvalitāti, atbilstību viņu interesēm un ietekmi uz lēmumu apmeklēt festivālu. Svarīgākais šī darba pienesums ir praktisku rekomendāciju piedāvāšana festivālam “Summer Sound” komunikācijas uzlabošanai sociālajos medijos.
 
The topic of the bachelor thesis is “”Summer Sound” brand marketing communication on social media: young audience's assessment”. In recent years, the “Summer Sound” festival has experienced a rapid increase in the number of visitors, especially among young people, raising the question of the effectiveness of brand communication. The aim of the study is to find out how this communication on social media influences brand awareness and young people's opinion of the brand. The theoretical part of the thesis consists of three main chapters. These chapters discuss the theory of marketing, branding and social media marketing. Three research methods are used in the development of the study: quantitative content analysis, semi-structured interview and a survey. The results of the study allow us to understand young people's views on “Summer Sound's” brand communication on social media, by exploring their opinions on the quality of the content, the relevance to their interests and the impact on their decision to attend the festival. The most important new contribution of this work is to offer practical recommendations for “Summer Sound” to improve its communication on social media.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68194
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV