Austrumeiropas tēla kognitīvā sastāvdaļa platformas "TikTok" populārākajās publikācijās
Автор
Asmus, Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tetarenko-Supe, Anastasija
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma ir "Austrumeiropas tēla kognitīvā sastāvdaļa platformas "TikTok" populārākajās publikācijās". Kā pētījuma problēma tiek pozicionēta iespējamība, ka cilvēkam, kurš lieto vienu no populārākajām sociālo mediju platformām – "TikTok", var rasties negatīvs priekšstats par Austrumeiropas valstīm, tai skaitā Latviju. Izvietotais saturs "TikTok", kas satur informāciju par Austrumeiropu, var veicināt stereotipu veidošanos un raisīt negatīvu attieksmi pret Austrumeiropas valstu kultūrām, it īpaši, ja cilvēkam nav personīgās pieredzes Austrumeiropas valstīs. Darba mērķis ir noskaidrot, kāda ir Austrumeiropas tēla kognitīvā sastāvdaļa platformas "TikTok" populārākajās publikācijās un kāds ir valsts tēla veidošanas speciālista un platformas "TikTok" lietotāju - jauniešu viedoklis par to. Teorijā aprakstīta starptautiskā, starpkultūru un kultūras komunikācija, globalizācija, stereotipi, tēls un tā tipi, valsts tēls un sociālo mediju ietekme uz valsts tēla veidošanu, 4D valsts tēla modelis un Latvija Eiropas reģionu griezumā. Izmantojot satura analīzi, tika noteikts kognitīvais komponents un tā tonis Austrumeiropas tēlā. Ar trīs fokusa grupu palīdzību tika noteiktas ne tikai jauniešu attieksmes un viedokļi par Austrumeiropas tēla kognitīvo komponentu, bet arī atšķirības attieksmēs un viedokļos starp latviešu izcelsmes un ārzemju valstu izcelsmes jauniešiem. Pielietojot daļēji strukturēto interviju, tika noskaidroti speciālista centieni pozicionēt Latviju kā Ziemeļeiropas, nevis Austrumeiropas valsti. Darbs ir strukturēts trīs daļās: teorētiskā, metodoloģiskā un empīriskā daļa. Atslēgvārdi: tēls, TikTok, 4D modelis, Austrumeiropa, video, Latvija The topic of the Bachelor thesis is "Cognitive component of the image of Eastern Europe in the most popular publications on "TikTok"". The research problem is the possibility that a person using one of the most popular social media platforms - "TikTok" - may have a negative perception of Eastern European countries, including Latvia. The content posted, which contains information about Eastern Europe, may contribute to stereotyping and a negative attitude towards the cultures of Eastern European countries, especially if the person does not have personal experience in an Eastern European country. The thesis aims to find out what is the cognitive component of the image of Eastern Europe in the most popular publications on the "TikTok" platform and what is the opinion of the country image specialist and "TikTok" users - young people - about it. The theory describes international, intercultural and cultural communication, globalization, stereotypes, image and its types, country image and the influence of social media on the country image, the 4D country image model and Latvia in a European regional perspective. The methodology covers quantitative and qualitative content analysis, focus groups and semi-structured interview. Through content analysis, the cognitive component and its tone in the image of Eastern Europe were determined. The focus groups not only measured young people's attitudes and opinions about the cognitive component of the image of Eastern Europe, but also the differences in attitudes and opinions between young people of Latvian origin and young people of foreign origin. Using a semi-structured interview, the specialists' efforts to position Latvia as a Northern European country, not an Eastern European, were clarified. The thesis is structured in three parts: theoretical, methodological and empirical. Keywords: image, TikTok, 4D model, Eastern Europe, video, Latvia