Zīmola “Rimi Latvija” sociālo mediju mārketinga aktivitātes zīmola “Rimi Smart” produkcijas reklamēšanai un mērķauditorijas attieksme pret tām
Autor
Dūrēja, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava-Āboliņa, Laura
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir zīmola “Rimi Latvija” sociālo mediju mārketinga aktivitātes zīmola “Rimi Smart” produkcijas reklamēšanai un mērķauditorijas attieksme pret tām. Darba mērķis ir noskaidrot, kādas sociālo mediju mārketinga aktivitātes izmanto “Rimi Latvija”, lai reklamētu zīmola “Rimi Smart” produkciju un kā tās vērtē mērķauditorija. Tika izvirzīti trīs pētnieciskie jautājumi - kādas digitālā mārketinga aktivitātes zīmols “Rimi Latvija” izmanto zīmola “Rimi Smart” un tā produkcijas reklamēšanai? Otrs pētnieciskais jautājums – kā konkrētās mārketinga aktivitātes vērtē mērķauditorija. Trešais pētnieciskais jautājums – kā zīmola sociālo mediju mārketinga aktivitātes ietekmē mērķauditorijas pirkuma lēmuma izdarīšanu par konkrēto zīmolu. Teorētisko daļu veido 3 nodaļas –zīmols, pirkuma lēmuma pieņemšana un mārketings. Tajā tiek skaidrots zīmola jēdziens, zīmola funkcijas, zīmolu un tā tēla veidojošie aspekti, kā arī privātie zīmoli. Tāpat ir aprakstīti faktori, kas ietekmē pirkuma lēmuma pieņemšanu. Savukārt trešajā teorijas daļā ir skaidrots, kas ir mārketings, digitālais un sociālo mediju mārketings, to nozīme un īpatnības. Darba metodoloģiskajā daļā ir aprakstītas darbā izmantotās pētniecības metodes un pētījuma dizains. Lai sasniegtu darba mērķi, tika izmantotas trīs pētniecības metodes – fokusa grupas diskusija, daļēji strukturētā intervija un kvantitatīvā kontentanalīze. Darba beigās tika sniegtas atbildes uz pētnieciskajiem jautājumiem un izteikti secinājumi par zīmola sociālo mediju mārketinga aktivitātēm. The topic of the bachelor thesis is the social media marketing activities of the brand "Rimi Latvija" for the promotion of the products of the brand "Rimi Smart" and the attitude of the target audience towards them. The aim of the work is to find out what social media marketing activities are used by "Rimi Latvija" to advertise the products of the "Rimi Smart" brand and how they are evaluated by the target audience. Three research questions were raised - what digital marketing activities does the brand "Rimi Latvija" use to promote the brand "Rimi Smart" and its products? The second research question is how specific marketing activities are evaluated by the target audience. The third research question – how the brand's social media marketing activities influence the target audience's purchase decision about the specific brand. The theoretical part consists of 3 chapters - brand, purchase decision-making and marketing. It explains the concept of brands, brand functions, brand and image-building aspects, as well as private brands. Factors influencing the purchase decision are also described. On the other hand, the third part of the theory explains what marketing, digital and social media marketing are, their importance and peculiarities. The methodological part of the work describes the research methods and research design used in the work. To achieve the aim of the work, three research methods were used - focus group discussion, semi-structured interview and quantitative content analysis. At the end of the work, answers to the research questions were given and conclusions were expressed about the brand's social media marketing activities.