• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dzimtes performance modes industrijā: modes demonstrētāju pieredze

Thumbnail
Открыть
303-104114-Berzina_Kristiana_kb20022.pdf (528.2Kb)
Автор
Bērziņa, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mileiko, Ilze
Дата
2024
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Šis pētījums apskata dzimuma performatīvo raksturu modeļu vidū un to, kā tās izmanto apģērbu kā līdzekli, lai apstrīdētu heteronormatīvos skaistuma standartus. Izmantojot Īrvinga Goffmana un Džūditas Batleres simbolisko interakcionismu un dzimumu performativitātes teorētiskos ietvarus, pētījums izceļ rīcībspējas un pretestības problēmas. Daļēji strukturētas padziļinātas intervijas un dalībnieku novērojumi izceļ modeļu profesionālās un personīgās identitātes analīzes iespējas. Profesionālās prasības, esošie nozares izskata standarti un uzvedības normas liek domāt, ka modelēm ir jāveido jaunas lomas un jāpielāgojas tām. To profesija prasa līdzsvarot nozares prasības ar savām vērtībām, kas var radīt spriedzi starp šiem diviem līmeņiem. Apģērbs ir modeļa darba rīks un izteiksmes līdzeklis, kas atklāj individuālās vērtības, jūtas un uzskatus. Tas apliecina, ka modeles ir estētikas ikonas un aktīvi dalībnieki sarežģītajā dzimuma, identitātes un profesionālās dzīves ainavā.
 
This research examines the performative nature of gender among fashion models and how they use clothing as a tool to challenge heteronormative beauty standards. Applying symbolic interactionism and gender performativity theoretical frameworks of Erving Goffman and Judith Butler, the study brings out issues of agency and subversion. Semi-structured in-depth interviews and participant observation highlight the possibilities of analysing professional and personal identities of fashion models. Professional requirements, existing industry standards of appearance, and norms of behaviour suggest that they need to create and adapt to new roles. Their profession requires balancing the demands of the industry with their values, which can create tension between these two stages of an individual. Clothing is a working tool of a fashion model and a means of expression that reveals individual values, feelings, and beliefs. It affirms that models are aesthetic icons and active participants in the complex landscape of gender, identity, and professional life.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68221
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV