Sociālais atbalsts mobinga mazināšanai skolā
Автор
Pozdņihova, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rasnača, Līga
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba „Sociālais atbalsts mobinga mazināšanai skolā ” darba mērķis ir izpētīt sociālo atbalstu, kas tiek izmantots mobinga situāciju mazināšanai skolās. Pētījuma objekts ir sociālo darbinieku, pedagogu, skolas vadības, sociālo pedagogu, psihologu un pusaudžu loma mobinga risināšanā. Sniegt priekšlikumus, praktiskās darbības. Pētījuma objektam ir izvēlēta pusaudžu vecuma grupa. Pusaudžu vecuma skolēni ir būtiska grupa, jo šajā vecumposmā viņi piedzīvo intensīvas fiziskās, emocionālās un sociālās izmaiņas. Šis periods no 10 līdz 16 gadiem ir īpaši jutīgs, jo pusaudži aktīvi mācās izprast savas emocijas, attiecības ar līdzcilvēkiem un apgūst prasmes risināt konfliktus. Darba struktūru veido ievads, teorētiskā daļa ar apakšnodaļām, pētījuma metodoloģija un pētījuma rezultātu analīze. Pētījumā tiek izmantotas krīzes un ekoloģiskās sistēmu teorijas, lai holistiski un padziļināti analizētu mobinga fenomenu skolās. Krīzes intervences teorija sniedz strukturētu pieeju mobinga situāciju risināšanai, piedāvājot efektīvas stratēģijas emocionālā atbalsta sniegšanai. Ekoloģiskās sistēmu teorija ļauj analizēt mobinga problēmu plašākā kontekstā, ņemot vērā dažādus iekšējos un ārējos faktorus, kas ietekmē mobingu izglītības iestādēs. Kombinējot šīs divas teorijas, pētījums sniedz dziļu un holistisku izpratni par mobinga dinamiku skolās un piedāvā praktiskas stratēģijas tā risināšanai. Pētījumā konstatēts, ka mobings skolās ir nopietna problēma, kas negatīvi ietekmē skolēnu labklājību un attīstību. Esošie sociālie atbalsta pasākumi un politikas nav pietiekami efektīvi, tāpēc nepieciešama visaptveroša pieeja. Holistiska pieeja, kas ietver preventīvus pasākumus, aktīvu intervenci un sadarbību, ir nepieciešama efektīvai mobinga mazināšanai skolās, uzlabojot skolas kopienas labklājību un nodrošinot ilgtspējīgu risinājumu. Atslēgvārdi: mobings, sociālais atbalsts, skolas vide, sociālais darbinieks, pusaudzis. Master's thesis “Social support for reducing mobbing in School” aims to explore the social support used to mitigate mobbing situations in schools. The object of the study is the role of social workers, educators, school management, social educators, psychologists and adolescents in solving mobbing. Make proposals, practical actions. For the study object teenagers have been chosen. Teenage pupils are an essential group as they experience intense physical, emotional and social changes at this age stage. This period of 10 to 16 is particularly sensitive as teenagers actively learn to understand their emotions, relationships with co-humans and learn skills to deal with conflicts. The structure of the work consists of introduction, theoretical part with subdivisions, study methodology and analysis of the results of the study. The study uses crisis and ecological system theories to holistic and in-depth analysis of the phenomenon of mobbing in schools. Crisis intervention theory provides a structured approach to dealing with mobbing situations, offering effective strategies to provide emotional support. The theory of ecological systems makes it possible to analyse the problem of mobbing in a broader context, taking into account various internal and external factors affecting mobbing in educational institutions. Combining these two theories, the study provides a deep and holistic understanding of the dynamics of mobbing in schools and offers practical strategies to address it. The study found that mobbing in schools is a serious problem that negatively affects students' wellbeing and development. Existing social support measures and policies are not sufficiently effective, requiring a comprehensive approach. A holistic approach involving prevention, active intervention and cooperation is needed to effectively reduce mobbing in schools, improving the wellbeing of the school Community and providing a sustainable solution. Keywords: mobbing, social support, school environment, social worker, teenager.