Latvijas pilsētu vizuālās identitātes komunikācija: Valmieras, Rēzeknes, Jelgavas un Liepājas piemēru analīze (2022.–2024. gads)
Автор
Strautniece, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ločmele, Klinta
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba “Latvijas pilsētu vizuālās identitātes komunikācija: Valmieras, Rēzeknes, Jelgavas un Liepājas piemēru analīze (2022.–2024. gads)” mērķis ir izpētīt, kā Latvijas pilsētas – Valmiera, Rēzekne, Liepāja un Jelgava – izmanto pilsētas vizuālo identitāti komunikācijā un kāda ir tās loma potenciālo apmeklētāju piesaistīšanā un iedzīvotāju iesaistīšanā pašvaldības rīkotajās aktivitātēs. Teorētiskajā daļā tiek apskatīta teorija par simbolisko interakcionismu, zīmola jēdzienu, zīmola un vizuālo identitāti, pilsētas zīmolu un pilsētas mārketingu, sociālajiem medijiem, Instagram un Facebook. Metodoloģiskajā daļā apskatītas pētījumā izmantotās metodes – daļēji strukturētā intervija un kontentanalīze. Empīriskajā daļā tiek aprakstītas veiktās intervijas ar Valmieras, Rēzeknes, Jelgavas un Liepājas komunikācijas daļas vadītājiem vai vadītāja vietniekiem un kontentanalīzē iegūtie dati. Darba noslēgumā apkopoti iegūtie secinājumi un ieteikumi. Atslēgvārdi: vizuālā identitāte, Latvijas pilsētas, sociālie mediji, komunikācija, pilsētas mārketings. The aim of the bachelor thesis "Visual identity communication of Latvian cities: case studies of Valmiera, Rezekne, Jelgava and Liepaja (2022–2024)" is to study how Latvian cities - Valmiera, Rezekne, Liepaja and Jelgava - use visual identity in their communication and what is its role in attracting potential visitors and involving citizens in the activities organised by the municipality. The theoretical part deals with the theory of symbolic interactionism, the concept of brand, brand and visual identity, city branding and city marketing, social media, Instagram and Facebook. The methodological part deals with the methods used in the study - semi-structured interview and contingency analysis. The empirical part describes the interviews conducted with the heads or deputy heads of the communication departments in Valmiera, Rezekne, Jelgava and Liepaja and the data obtained from the counter-analysis. The conclusions and recommendations are summarised at the end of the paper. Keywords: visual identity, Latvian cities, social media, communication, city marketing.