Alkohola lietojuma atspoguļojums pašmāju televīzijas raidījumos: “Četri uz koferiem”, “Būs vai nebūs”, “Karsti. Krēta” laika posma 2020 -2024 analīze
Автор
Jaunzeme, Loreta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: Alkohola lietojuma atspoguļojums pašmāju televīzijas raidījumos: “Četri uz koferiem”, “Būs vai nebūs”, “Karsti. Krēta” laika posma 2020 - 2024 analīze. Darba mērķis: Analizēt un kritiski izvērtēt alkohola atspoguļojumu pašmāju televīzijas raidījumos un realitātes šovos, kā arī novērtēt šādas atspoguļošanas iespējamo ietekmi uz sabiedrības uztveri, alkohola patēriņu un uzvedības normām. Teorētiskā pieeja: Empīriskajā analīzē izmantotas teorētiskās pieejas par mediju ietekmi uz sabiedrības uzvedību, lai identificētu iespējamos risinājumus negatīvās ietekmes mazināšanai. Metodoloģija: Datu iegūšanai un analīzei tiek izmantotas šādas metodes – aptauja, satura analīze, intervija ar ekspertu. Rezultāti: Darba rezultātā izstrādāti ieteikumi televīzijas industrijai par atbildīgu alkohola atspoguļošanu, pievēršot uzmanību ētiskajiem un sociālajiem aspektiem. Bakalaura darbs pievēršas aktuālai problēmai – alkohola lietošanas atspoguļojumam pašmāju televīzijas raidījumos un realitātes šovos, analizējot šī fenomena ietekmi uz sabiedrības attieksmi un uzvedības normām. Pētījuma rezultātā tiek sniegts ieskats, kā alkohols tiek portretēts medijos, kāda ir skatītāju attieksme pret to, un kā televīzijas saturs var normalizēt vai palielināt alkohola patēriņu. Šis pētījums piedāvā nozīmīgu ieguldījumu diskusijās par mediju lomu sabiedrības attieksmes un uzvedības formēšanā, īpaši jautājumos, kas saistīti ar alkohola lietošanas popularizēšanu vai nosodīšanu. Title: The Representation of alcohol consumption in domestic television shows: an analysis of “Četri uz koferiem,” “Būs vai nebūs,” and “Karsti. Krēta” from 2020 to 2024. Objective: The aim of this study is to analyze and critically assess the portrayal of alcohol consumption in domestic television shows and reality TV programs, as well as evaluate the potential impact of such portrayals on public perceptions, alcohol consumption, and behavioral norms. Theoretical Approach: The empirical analysis is based on theoretical frameworks concerning the media's influence on societal behavior. The study seeks to identify possible solutions to mitigate the negative effects of alcohol consumption portrayal in the media. Methodology: The study uses the following research methods for data collection and analysis: surveys, content analysis, and an interview with an expert. Results: The results provide recommendations for the television industry on responsible alcohol portrayal, focusing on ethical and social aspects. This Bachelor’s thesis addresses the pressing issue of alcohol consumption portrayal in domestic television programs and reality TV shows, analyzing the impact of this phenomenon on public attitudes and behavioral norms. The research offers insight into how alcohol is depicted in the media, the public’s attitudes towards it, and how television content can normalize or increase alcohol consumption. The study contributes significantly to the ongoing discussions on the role of media in shaping societal attitudes and behaviors, especially in relation to the promotion or condemnation of alcohol consumption. The analysis includes identifying potential harms of alcohol normalization on television and providing guidance to the media industry on ethical portrayals that minimize the negative impact on viewers.