Mnemonikas tehniku efektivitāte vācu valodas leksikas apguvē
Author
Gajevska, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Umbraško, Solvita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot vai bērni, kuri ir izmantojuši mnemonikas paņēmienus, sasniegs labākus rezultātus leksikas pārbaudes uzdevumos nekā tie, kuri ir apguvuši leksiku, izmantojot atkārtojuma metodi. Pētījumā piedalījās Rīgas vidusskolas 4. klašu 82 skolēni vecumā no 10 līdz 12 gadiem. Lai noskaidrotu mnemonikas efektivitāti 4. klasē vācu valodas leksikas apguvē, bakalaura darba empīriskajā daļā tika veikts eksperiments. Pētījuma rezultāti liecina, ka gan sākotnējā, gan noslēguma pārbaudes uzdevumā starp kontroles un eksperimentālo grupu pārbaudes darba rezultātiem nebija statistiski nozīmīgu atšķirību. Tas norāda, ka mnemonikas izmantošanai šajā pētījumā nebija statistiski nozīmīgas ietekmes uz pārbaudes rezultātiem. The aim of the study was to find out whether children who have used mnemonics will perform better on vocabulary tasks than those who have learned vocabulary using the repetition method. The participants were 82 school students aged 10 to 12 years old in Year 4 of a secondary school in Riga. In order to find out the effectiveness of mnemonics in German vocabulary learning in grade 4, an experiment was conducted in the empirical part of the bachelor thesis. The results of the study showed that there were no statistically significant differences between the control and experimental groups in both the initial and final test tasks. This indicates that the use of mnemonics in this study had no statistically significant effect on test scores.