• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadīgu bērnu sadarbības veicināšana lomu rotaļā

Thumbnail
View/Open
299-101753-Kukute_Rita_rk22001.pdf (460.6Kb)
Author
Kukute, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Rita Kukute Darba nosaukums: 4-5 gadīgu bērnu sadarbības veicināšana lomu rotaļā Darba mērķis: pētīt un noskaidrot 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju veicināšanu lomu rotaļā. Darba rezultāti: Pētījuma rezultāti parāda, ka visi pētāmie bērni ir uzlabojuši savas prasmes un spējas, īpaši attiecībā uz sadarbības, empātijas un konfliktu risināšanas prasmēm. Šis uzlabojums liecina par veiksmīgu darbu, kurā ir izmantotas dažādas metodes un pieejas, lai veicinātu bērnu sociālo un emocionālo attīstību. Turklāt pētījumā atklājās, ka bērni ir gatavi piedalīties pašvadītās rotaļās un izmantot savas prasmes praktiskās situācijās. Darbs sastāv no: 32 lpp., 4 attēliem, 3 tabulām, 32 izmantotiem literatūras avotiem un 2 pielikumiem. Atslēgasvārdi: sadarbība, lomu rotaļa, pašvadītās rotaļas, 4-5 gadus veci bērni.
 
Author: Rita Kukute Title of the work: Promoting Collaboration in Role-Playing Games Among 4-5-Year-Old Children Objective of the work: To investigate and determine the promotion of collaboration skills in role-playing games among 4-5-year-old children. Results of the work: The results of the study show that all the children examined have improved their skills and abilities, especially in terms of collaboration, empathy, and conflict resolution skills. This improvement indicates successful work in employing various methods and approaches to foster children's social and emotional development. Furthermore, the study revealed that children are ready to participate in self-directed play and utilize their skills in practical situations. The work consists of: 32 pages, 4 images, 3 tables, 32 references, and 2 appendices. Keywords: collaboration, role-playing, self-directed play, 4-5-year-old children.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68450
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV