Lasītprasmes veicināšanas paņēmieni pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Baumane, Anna Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Anna Marija Baumane Kvalifikācijas darba tēma: “Lasītprasmes veicināšanas paņēmieni pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem” Darba mērķis: teorētiski izzināt un praktiskā darbībā izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes veidošanas metodes un paņēmienus pirmsskolā. Lasītprasme ir sarežģīts process, tāpēc skolotāja kompetenci nosaka, atrast visatbilstošākos veidus un metodes lasītprasmes sekmēšanai. Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā definēti tādi jēdzieni, kā lasītprasme, lasītprasmes rādītāji, lasītprasmes pieejas un metodes, kā arī apkopota informācija par pedagoga nozīmi lasītprasmes veicināšanā, skatot tādu autoru pētījumus dotajā virzienā kā Z. Anspoka, P. Chiappe, M.N. Starvceva u.c. Darbā plaši analizētas lasītprasmes metodes pielietošanā darbā ar 5-6 gadus veciem bērniem. Darba pētījumu daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts – bērnu vērošana, darbs ar bērniem, vērojumu salīdzināšana, kā arī iegūto rezultātu analīze. Pētīta dažādu metožu ietekme uz bērnu lasītprasmi. Pētījuma gaitā pielietotas metodes, kuras veicina bērnu lasītprasmi. Apkopojot pētījuma rezultātus ir vērojama bērnu lasītprasmes uzlabošanās. Pētījumā tika secināts, ka izmantotās metodes pozitīvi ietekmē bērnu lasītprasmi. Lai spētu veiksmīgi uzlabot bērnu lasītprasmi, ir svarīgi noteikt viņu lasītprasmes līmeni. Bērnu diagnosticēšana ir pamats tālākai pedagoģiskai darbībai. Pētījuma laikā autore guva atbildes uz pētījuma sākumā izvirzīto jautājumu. Atslēgas vārdi: lasītprasme, metodes, lasītprasmes attīstība, lasītprasmes kvalitāte. Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lpp., 4 attēli, 6 tabulas, 3 pielikumi, 19 literatūras avoti. Author: Anna Marija Baumane Topic of qualification work: “Reading promotion techniques in preschool for children ages 5-6” The aim of the esearch: Theoretical and practical exploration of methods and techniques for developing reading skills in 5-6 year old kids in preschool. Reading skills are a complex process, hence a teacher's competence lies in finding the most appropriate ways and methods to promote reading skills The study consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part defines concepts such as reading skills, indicators of reading skills, approaches and methods for reading skills, as well as information on the role of the teacher in promoting reading skills, based on the research of authors such as Z. Anspoka, P. Chiappe, M.N. Starvceva, and others. The work extensively analyzes reading skill methods in working with 5-6 year old children. In the research part of the work, the methodological basis of the research is described, the characteristics of the study group are provided, and the description of the research process is given - including observing children, working with children, comparing observations, as well as analyzing the obtained results. The impact of various methods on children's reading skills was examined. Throughout the study, methods that enhance children's reading skills were applied. Summarizing the research results, an improvement in children's reading skills can be observed. The study concluded that the methods used positively influence children's reading skills. In order to successfully improve children's reading skills, it is important to determine their level of reading proficiency. Diagnosing children's reading abilities is essential for further pedagogical action. During the study, the author obtained answers to the initial research questions posed. Keywords: reading skills, methods, development of reading skills, quality of reading skills. Volume of the thesis: 45 pages, 4 pictures, 6 tables, 3 appendices, 19 sources of literature