• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3-4 gadu vecu bērnu sadarbības prasmes veicināšana kustību rotaļās.

Thumbnail
View/Open
299-102519-Jansone_Sarma_sj22001.pdf (1.242Mb)
Author
Jansone, Sarma
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats: 3-4 gadu vecu bērnu sadarbības prasmes veicināšana kustību rotaļās. Kvalifikācijas darba autore: Sarma Jansone Kvalifikācijas darba mērķis bija izzināt rotaļu ietekmi uz 3-4 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un empīriskās daļas. Pētījuma teorētiskajā daļā tika apkopota un analizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā literatūra un dažādu autoru izteiktās atziņas par sociālajām un sadarbības prasmēm, kustību rotaļu kā sadarbības prasmju sekmētāju un 3-4 gadus veciem bērniem. Pamatojoties uz analizēto literatūru darba autore izstrādāja kritērijus un rādītājus, lai veiktu pētījumu un analizētu bērnu sasniegumus. Pētījuma otrajā daļā tika veikts empīriskais pētījums, lai izpētītu kāda ir rotaļu ietekme uz 3-4 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju attīstību. Pētījuma metodes: novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, analīze. Iegūtie dati tika apkopoti un analizēti, pētījuma gaitā, piemērojot rotaļas bērnu individuālajām spējām un grupas kopējais dinamikai. Atslēgas vārdi: pirmsskola, bērns, attīstība, sociālās prasmes, sadarbība, kustību rotaļa. Kvalifikācijas darbs sastāv no : no 40 lappusēm, t. sk. 1 pielikumiem, 6 tabulām, 6 attēliem, 37 izmantotiem literatūras avotiem.
 
The topic of the qualification work: promotion of cooperation skills of 3-4 year old children in movement games. Author of the qualification work: Sarma Jansone The purpose of the qualification work was to find out the influence of play on the development of cooperation skills of 3-4-year-old children. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical part. In the first part of the research, the pedagogical and psychological literature and the insights expressed by various authors about social and cooperation skills, movement games as a promoter of cooperation skills and 3-4 year old children were collected and analyzed. Based on the analyzed literature, the author of the work developed criteria and indicators to conduct research and analyze children's achievements. In the second part of the study, an empirical study was conducted to find out the influence of play on the development of cooperation skills of 3-4-year-old children. The study used such methods as child observation, pedagogical trial activity, and analysis. The obtained research data were analyzed. Key words: preschool, social skills, cooperation, movement games, child development. The qualification work consists of: pages 40, i.e. see 1 appendices, 6 tables, 6 images, used literature 37 sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68521
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV