APZINĀTĪBĀ BALSTĪTĀS MEDITĀCIJAS LIETOTNES IZMANTOŠANAS IETEKME UZ APZINĀTĪBU UN EMOCIJU REGULĀCIJU, UN PERSONĪBAS IEZĪMJU SAISTĪBA AR LIETOTNES IZMANTOŠANU
Author
Riekstiņa, Līna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Umbraško, Solvita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis bija izpētīt apzinātības meditācijas lietotnes ietekmi uz apzinātības un emociju regulācijas rādītājiem, kā arī personības iezīmju saistību ar lietotnes izmantošanu. Pētījumā piedalījās 67 dalībnieki. Eksperimentālā grupa klausījās meditācijas lietotnē, bet kontrolgrupa veica ierakstus dienasgrāmatas lietotnē. Dalībnieki aizpildīja Apzinātības piecu aspektu aptauju (FFMQ) un Emociju regulācijas grūtību skalu (DERS18) pirms un pēc eksperimenta, kā arī neirotisma rādītājus pirms pētījuma ar Lielā piecinieka aptauju (BFI). Rezultāti liecina, ka nav statistiski nozīmīgu atšķirību starp eksperimentālās un kontrolgrupas apzinātības un emociju regulācijas rādītājiem, taču abas grupas uzrādīja nozīmīgus uzlabojumus starp pirmo un otro mērījumu. Nebija nozīmīgas atšķirības neirotisma līmenī starp dalībniekiem, kas pabeidza eksperimentu, un tiem, kas izstājās. The study aimed to investigate the impact of a mindfulness meditation app on mindfulness and emotion regulation, and the relationship between personality traits and app usage. The study included 67 participants. The experimental group used the meditation app, while the control group used a diary app. Participants completed the Five Facet Mindfulness Questionnaire (FFMQ) and the Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS18) before and after the experiment, and neuroticism levels were measured before the study using the Big Five Inventory (BFI). Results showed no statistically significant differences between the experimental and control groups in mindfulness and emotion regulation. However, both groups showed significant improvements between the first and second measurements. There was no significant difference in neuroticism levels between participants who completed the experiment and those who dropped out.