Metodiskais risinājums lībiešu vēstures, kultūras un valodas mācīšanās procesam specializētajā vidusskolas kursā “Novadu mācība”
Autor
Caune, Sandis Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Bērziņš, Edgars
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma mērķis - izpētīt lībiešu vēstures, kultūras un valodas mācīšanās procesa pilnveidošanas iespējas, izveidojot metodisko risinājumu specializētajam vidusskolas kursam “Novadu mācība”. Pētījumā tika veikta valsts izglītības normatīvo aktu un dokumentu kontentanalīze, pieejamo metodisko atbalsta līdzekļu izpēte, metodiskā risinājuma izveide, aprobācija un rezultātu analīze. Pētījuma rezultātā tika izveidots metodiskais risinājums “Lībiešu mantojums”, kas tika aprobēts latviešu mācībvalodas un mazākumtautību izglītības guvēju grupās. Iegūtie dati tika izmantoti, lai pilnveidotu metodisko risinājumu. Turpmāk pētniecībā tas būtu jāintegrē tematiskajā plānā un jāveic tā aprobācija, lai izpētītu, kā mainās izglītības guvēju kompetences lībiešu jautājumos. The objective of the research is to explore possibilities for improvement of the Livonian history, culture, and language learning process by creating a methodological approach for the specialized course “Regional Studies”. To achieve that, a content analysis of the state education regulatory acts and documents, the research of the available methodological support tools, creation of a methodological approach and its approbation and the analysis of the results were carried out. As a result of the research, the methodological approach "Livonian Heritage" was created, which was approbated in groups of Latvian language and minority students. The data obtained were used to improve the methodological approach. In future research, it should be integrated into the thematic plan and its approbation should be carried out to study how the competencies of students in Livonian issues change.