Mājasdarbu izmantošana bioloģijas apguvē pamatskolas 7. klasē
Autor
Rutkis, Ringolds
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Mājasdarbu izmantošana bioloģijas apguvē pamatskolas 7. klasē. Ringolds Rutkis. Darba vadītāja: vad. pētn. Dr. paed. Rita Birziņa. Diplomdarbs, 45 lappuses, 15 attēli, 45 literatūras avoti, 13 pielikumi. Latviešu valodā. Mājasdarbi var būt nozīmīgs rīks kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanā, taču par mājasdarbiem, to veidiem un uzdošanu ir pretrunīgas atziņas. Diplomdarba pētījuma mērķis ir noskaidrot, kāda ir mājasdarbu nozīme bioloģijas apguvē pamatskolas 7. klasē. Veikts pedagoģiskais eksperiments Tukuma pilsētas X skolā, piedaloties 83 7. klases skolēniem. Analizējot skolēnu mājasdarbu un pārbaudes darba “Kas sedz dzīvniekus un augus?” vērtējumus, konstatēta pozitīva saistība starp abiem, taču apzināts, ka skolēna sniegumu pārbaudes darbā ietekmē arī citi faktori. Veicot skolēnu aptauju, noskaidrots, ka skolēniem nav viennozīmīga pozitīva attieksme pret mājasdarbiem bioloģijā, tomēr skolēni atzīst mājasdarbu ietekmi uz temata apguvi un zināšanu nostiprināšanu pārbaudes darbam. The use of homework in learning biology in the 7th grade. Ringolds Rutkis. Supervisor: lead researcher Dr. paed. Rita Birziņa. Diploma thesis, 45 pages, 15 figures, 45 sources, 13 appendixes. Latvian language. Homework can be an useful tool for providing a high-quality education, however there are contrasting opinions in regard to assigning homework and types of homework. The aim of the research for this thesis paper was to determine the significance of homework in learning biology in the 7th grade of secondary school. A pedagogical experiment was conducted in school X in Tukums, Latvia with the participation of 83 secondary school students. A positive relationship between homework and test scores in the subject “What covers animals and plants?” was discovered, however it was clear that other factors also affect student test scores. By conducting a survey, it was determined that students do not have an unequivocal positive response to homework, however they do recognize and admit that homework does have an effect on learning the subject and consolidation of knowledge.