Ilustrētu vārdnīcu bērniem dizaina stilistika
Author
Jeste, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Plotka, Aivars
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Mākslas un tehnoloģiju nodaļas Mākslas profesionālā bakalaura studiju programmas 4. kursa studentes Diānas Jestes (stud. apl. nr. dv19037) diplomdarba “Ilustrētu vārdnīcu bērniem dizaina stilistika” uzdevums ir izstrādāt ilustrētas vārdnīcas bērniem dizainu, balstoties uz darba teorētiskajā un pētījuma daļā gūtajiem secinājumiem. Darba teorētiskajā daļā tika aplūkotas vārdnīcas kā atsevišķs literatūras žanrs, to iedalījums, vēsture un attīstība. Turpinot teorētisko daļu, tiek sniegts pārskats par vārdnīcu pamatelementiem, dizaina aspekti bērnu vārdnīcās, kā arī skatīti pētījumi par bērna attiecībām ar grāmatām, literatūru un vizuālajiem un fiziskajiem elementiem. Darba empīriskajā daļā tika aplūkoti un analizēti 23 dažādi ilustrētu vārdnīcu bērniem dizaina paraugi. Darba pētnieciskais jautājums “Kādas ir ilustrētu vārdnīcu bērniem dizaina stilistikas īpatnības?” tika atbildēts darba nobeigumā, balstoties un teorētiskajā un empīriskajā daļā gūtajām atziņām. Diplomdarba pētījuma priekšmets ir vārdnīca un tas, kā tiek veidoti vizuālie materiāli un teksts, lai nodotu vizuālu vēstījumu un raisītu izpratni par šķirkli pat vismazākajiem lasītājiem. Radošajā daļā tiks izveidota ilustrēta vārdnīca “El camino de Oliver a España”, kurā apkopoti ikdienā biežāk lietotie vārdi ar autores veidotām ilustrācijām un tulkojumiem latviešu un spāņu valodās. The task of the diploma thesis "Design stylistics of illustrated dictionaries for children" of the 4th year student of the Art professional bachelor's study program of the Faculty of Educational Sciences and Psychology of the University of Latvia Diana Jeste (Student ID no. dv19037) is to develop the design of an illustrated dictionary for children, based on the work for the conclusions reached in the theoretical and research part. The theoretical part of the work examined dictionaries as a separate genre of literature, their classification, history and development. Continuing with the theoretical part, there are a review of the basic elements of dictionaries, design aspects of children's dictionaries is presented, as well as research on the child's relationship with books, literature and visual and physical elements. In the empirical part of the work, 23 different design samples of illustrated dictionaries for children were examined and analyzed. The research question of the work “What are the stylistic features of the design of illustrated dictionaries for children?” was answered at the end of the work, based on the knowledge gained in the theoretical and empirical part. The subject of the thesis research is a dictionary, how visual materials and text are created in order to convey a visual message and raise awareness of the difference even to the smallest readers. In the creative part, an illustrated dictionary "El camino de Oliver a España" will be created, which collects the most commonly used words with illustrations created by the author and translations in Latvian and Spanish.