• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadus vecu bērnu līdzsvara sekmēšana veselības un fizisko aktivitāšu rotaļnodarbībās

Thumbnail
View/Open
299-105461-Tinkuse_Danute_dt22021.pdf (1.557Mb)
Author
Tinkuse, Danute
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: 4-5 gadus vecu bērnu līdzsvara sekmēšana veselības un fizisko aktivitāšu rotaļnodarbībās. Kvalifikācijas darbu izstrādāja: Danute Tinkuse Kvalifikācijas darba vadītāja: Agita Klempere-Sipjagina Kvalifikācijas darba teorētiskā daļa: Darba autore teorētiski izpēta un izzin 4-5 gadu vecu bērnu līdzsvara spēju attīstības nepieciešamību. Iepazīstas ar vairāku autoru, pedagogu un zinātnieku darbiem un viedokļiem, līdzsvara sekmēšanas uzlabošanai, fizisko aktivitāšu nodrošināšanu un dažāda veida rotaļām, kas spēs uzlabot bērna fizisko sagatavotību un līdzsvara noturību. Apkopojot vairāku darbu autoru viedokļus un balstoties uz savu un kolēģu pedagoģisko pieredzi, tiek secināts ka 4-5 gadus veciem bērniem ir nepieciešamas fiziskās aktivitātes, kas balstās līdzsvara attīstību, jo tas attīsta visas bērna motoriskās, sensorās un fiziskās prasmes. Kvalifikācijas darba praktiskā daļa: Darba autore praktiskajam pētījumam veica novērošanas metodi, kurā tika novērota viena pirmsskolas izglītības iestādes 4-5 gadus vecu bērnu grupa, novērošana notika sporta nodarbībās. Pētījuma dati tika piefiksēti septembrī un oktobrī. Lai noskaidrotu vecāku viedokli par fizisko aktivitāšu nepieciešamību, līdzsvara attīstībai 4-5 gadus vecu bērniem, tika izveidota anketa, kurā piedalījās vismaz viens pārstāvis no ģimenes. Iegūtos datus apkopojot, secinu, ka testētās grupas bērni ir fiziski aktīvi un bērnu vecāku viedoklis par līdzsvara attīstības nepieciešamību ir atbalstošs. Darba autore uzskata, ka pētījuma mērķis ir teorētiski pētīt, analizēt un praktiski darbojoties, uzlabot bērnu līdzsvara spēju sekmēšanu veselības un fizisko aktivitāšu rotaļnodarbībā ir sasniegts, jo bērni uzdevumus veic ar lielu interesi un vēlmi apgūt jaunas prasmes, kā arī apkopotie anketas rezultāti dod pārliecību ka bērni ir fiziski nodarbināti. Atslēgas vārdi: Rotaļnodarbība, veselības un fiziskā mācību joma līdzsvars, kustību pilnveide, 4-5 gadus veci bērni. Darba apjoms: Darbs sastāv no 42 lpp, 5 tabulām, 14 attēliem, 28 literatūras avotiem, 2 pielikumiem.
 
The topic of the qualification work: Promoting the balance of 4-5-year-old children in health and physical activity play lessons. The qualification work was developed by: Danute Tinkuse Qualification supervisor: Agita Klempere-Sipjagina Theoretical part of the qualification work: The author theoretically investigates and explores the necessity of developing balance abilities in 4-5 year old children. The author is familiar with the works and opinions of several authors, educators and scientists, in order to improve balance, provide physical activity and different types of play that will improve the child's physical fitness and balance. Summarising the opinions of several authors and based on my own and my colleagues' pedagogical experience, it is concluded that 4-5 year old children need physical activities based on balance development, as this develops all the child's motor, sensory and physical skills. The practical part of the qualification work:For the practical research, the author used the observation method, where one group of 4-5 year olds from a preschool was observed during sports activities. The data of the study were recorded twice, in September and October. In order to find out parents' opinion about the necessity of physical activity for the development of balance in 4-5 year old children, a questionnaire was created, where at least one representative of the family participated. The data collected shows that the children in the tested group are physically active and that their parents' opinion on the need for balance development is supportive. The author of the paper believes that the aim of the study to theoretically investigate, analyse and practically improve the children's balance abilities in health and physical activity play activities has been achieved, because the children perform the tasks with great interest and desire to learn new skills, and the results of the questionnaire give confidence that the children are physically active Key words:. Play, health and physical education, balance, movement development, 4-5 year olds. Scope of work: The work consists of 42 pages, 5 tables ,14 pictures, 28 literary sources. 2 attachments
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68617
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV