Pirmsskolas bērnu adaptācijas metodes mūzikas un kustību rotaļās jaunākajā vecumposmā
Автор
Libere, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba autore- Evija Libere. Kvalifikācijas darba tēma ir “Pirmsskolas bērnu adaptācijas metodes mūzikas un kustību rotaļās jaunākajā vecumposmā”. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pamatot mūzikas un kustību rotaļu pielietošanas iespējas jaunākā vecumposma pirmsskolas bērnu adaptācijas veicināšanai. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā autore apkopoja teorētiskās atziņas par adaptācijas procesa būtību, jaunākā pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības raksturojumu, mūzikas un kustību jēdzieniem un nozīmi pirmsskolā un mūzikas un kustību metodes rotaļās adaptācijas veicināšanai. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums par pirmsskolas bērnu adaptācijas metodēm mūzikas un kustību rotaļās jaunākajā vecumposmā. Tika veikta pedagogu anketēšana, izvērtēta bērnu adaptācijas grupā uzsākot rotaļas, tika veikts pedagoģiskais izmēģinājums un salīdzinoša analīze par bērnu adaptāciju pēc rotaļām. Empīriskajā daļā tika iegūta atbilde uz pētāmo jautājumu- mūzikas un kustību rotaļas sekmē bērna adaptāciju, visefektīvāko ietekmi atstājot uz ikdienas uzvedības normu ievērošanu un sadarbību, komunikāciju ar pieaugušajiem. Atslēgas vārdi: adaptācija, mūzika, kustības, mūzikas un kustību rotaļas. Kvalifikācijas darbs sastāv no 42 lappusēm, 8 attēliem, 5 tabulām un 24 literatūras avotiem un 2 pielikumiem. The author of the qualification thesis is Evija Libere. The topic of the qualification work is “Adaptation methods of preschool children in music and movement games at the youngest age”. The aim of the qualification work is to find out theoretically and practically justified the possibilities of using music and movement games for the adaptation of preschool children of the youngest age. In the first chapter of the qualification work, the authors gathered theoretical knowledge about the nature of the adaptation process, characteristics of the development of children of the youngest preschool age, the concepts of music and movement and the importance of preschool and music and movement methods for promoting adaptation in play. In the second chapter, an empirical study was conducted on the adaptation methods of preschool children in music and movement games at the youngest age. A survey of pedagogues was carried out, children's adaptation in the group was evaluated at the start of play, a pedagogical trial and a comparative analysis of children's adaptation after play was carried out. In the empirical part, the answer to the research question was obtained - music and movement games contribute to the child's adaptation, having the most effective effect on observing the norms of daily behavior and cooperation, communication with adults. Key words: adaptation, music, movements, music and movement games. The qualification work consists of 42 pages, 8 images, 5 tables and 24 literature sources and 2 appendices.