Sociāli emocionāli drošas vides loma pirmsskolā 5–7 gadus vecu bērnu drošības izjūtas sekmēšanai
Autor
Priste-Grēve, Eila
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autors: Eila Priste - Grēve Kvalifikācijas darba temats: "Sociāli emocionāli drošas vides loma pirmsskolā 5–7 gadus vecu bērnu drošības izjūtas sekmēšanai". Darba mērķis ir analizēt pedagoģiskās un psiholoģiskās pieejas, kas sekmē drošības izjūtas veidošanos bērniem, veicinot viņu emocionālo labsajūtu un sekmējot pozitīvas sociālās prasmes. 1. nodaļā tiek aprakstīta 3. posma pirmsskolas vecuma bērnu drošības sajūtas sekmēšana un tai veltītās teorijas, apskatīti tādi jēdzieni kā, drošības izjūta, sociāli emocionālā vide, empātiska pieeja, kā arī apskatīti pētījumi, kuri veikti konkrētajās jomās. Empīriskajā daļā tiek veikts 8 pirmsskolas vecuma bērnu novērojums un pedagoģiskais darbs, lai noskaidrotu, vai un kā pedagogu pieeja ietekmē bērnu emocionālo drošību un sekmē pozitīvu sociāli emocionālo attīstību attiecību kvalitāti, bērnu aktīvu līdzdalību grupas aktivitātēs un pozitīvas atgriezeniskās saites lomu drošības sajūtas stiprināšanā. Kvalifikācijas darba apjoms ir 62 lapaspuses, darbā iekļautas 3 tabulas un 2 attēli, 4 pielikumi un darba izstrādē izmantoti 56 literatūras avoti. Author of the qualification paper: Eila Priste-Grēve Subject of qualification work: "The role of a social-emotional safe environment in preschool for promoting the sense of security of 5-7-year-old children". The aim of this paper is to analyze pedagogical and psychological approaches that promote a sense of security in children, thereby enhancing their emotional well-being and fostering positive social skills. In Chapter 1, the focus is on fostering a sense of security in preschool children of stage 3, examining relevant theories and concepts such as "sense of security," "socially and emotionally secure environment," and "empathetic approach." The chapter also reviews studies conducted in these specific fields. The Empirical Section involves the observation of eight preschool children and pedagogical practices designed to assess if, and how, teachers' approaches impact children’s emotional security, support positive socio-emotional development, improve relationship quality, encourage active participation in group activities, and reinforce the role of positive feedback in strengthening the sense of security. The qualification paper comprises 62 pages, includes 3 tables and 2 pictures, 4 appendixs, and is based on 56 sources. Keywords: socially and emotionally secure environment, sense of security, emotional security, preschool.