Pētniecisko prasmju attīstība 5- 6 gadu veciem bērniem dabaszinību jomā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Kauste, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā Pētniecisko prasmju attīstība 5 - 6 gadu veciem bērniem dabaszinību jomā pirmsskolas izglītības iestādē darba autore Olga Kauste ir izvirzījusi pētniecisko prasmju attīstību dabaszinību jomā, ka arī izstrādājusi un aprobējusi metodiku 5 - 6 gadu vecu bērnu pētniecisko prasmju attīstībai dabas procesu vērojumos un eksperimentos. Bakalaura darba mērķis ir veicināt bērnu pētniecisko prasmju attīstību, izmantojot vērojumus un eksperimentus dabā. Pētījumā ir izmantotas vairākas metodes: teorētiskās literatūras analīze, novērojums, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pētījuma laikā tika izveidota metodika 5 - 6 gadu vecu bērnu pētniecisko prasmju attīstībai, kas tika aprobēta dabaszinību nodarbībās apgūstot mācību tēmas- septembrī “Rudens raža manā dārzā” un oktobrī “Koki rudenī”. Atslēgas vārdi: pētnieciskās prasmes, dabas vērojums, eksperimentēšana, mācību metodes. In the Bachelor's work, development of research skills for 5 - 6 year olds in the field of natural sciences at a pre-school educational institution, author Olga Kauste has put forward the development of research skills in the field of natural sciences, as well as developed and developed a methodology for development of research skills of 5 - 6 year olds in the field of natural process observation and experiments. The Bachelor's work aims to promote children's research skills through observations and experiments in nature. The study uses several methods: theoretical literature analysis, observation, pedagogical trial action. During the study, a methodology was developed for the development of research skills of 5 - 6-year-olds, which was braided by learning topics in science classes - in September “Autumn harvest in My garden” and in October “trees in Autumn.” Key words: research skills, nature observation, experimentation, learning methods.