• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Promoting the acquisition of reading skills through play and games at the age of 5-6 in preschool

Thumbnail
Öffnen
299-105646-Lazdina_Daniela_dl22075.pdf (784.0Kb)
Autor
Lazdiņa, Daniela
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Datum
2025
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Daniela Lazdiņa. Kvalifikācijas darbs: Lasītprasmes apguves sekmēšana rotaļās un spēlēs 5-6 gadu vecumā pirmsskolā Pētījuma aktualitāte: Prasmīga lasītprasme veicina jaunu zināšanu iegūšanu, attīsta radošumu un analītiskas spējas. Tas veicina arī valodas prasmju attīstību, paplašinot vārdu krājumu un veidojot bagātīgu valodas izjūtu. Bērna ietekme uz lasīšanas attīstību ir plaša, jo ar attīstītu lasītprasmi bērns vieglāk apgūst mācību saturu, sevišķi uzlabojot mācību procesā esošo pašpārliecību un prasmju sajūtu. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt, kā ar spēlēm un rotaļām, ir iespējams veicināt lasītprasmi 5 līdz 6 gadu vecumā pirmsskolā. Darbs ietver divas galvenās sadaļas. Teorētiskajā daļā tiek analizēts lasītprasmes jēdziens, tās attīstība, kā arī dažādas teorijas un metodes, kas saistītas ar lasītprasmes veidošanos. Aplūkots arī 3. vecumposma bērnu attīstības raksturojums, pedagoģiskais process saistībā ar minēto tēmu, iekļaujot spēļu un rotaļu daudzveidību un to lomu lasītprasmes attīstībā. Empīriskajā daļā ir sniegta informācija par izmantoto metodoloģiju, aprakstīts pētījumā iesaistot bērnu lasītprasmes raksturojums sākumā, kā arī pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kurā tiek izmantotas spēles un rotaļas lasītprasmes attīstībai. Veikta pētījumā iegūto datu analīze, nosakot lasītprasmes attīstības dinamiku. Pētījuma metodes: Zinātniskās literatūras analīze un metodiskās literatūras izpēte un analīze. Empīriskās metodes: pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, datu apstrāde. Sasniegtie rezultāti: Izstrādāti secinājumi un priekšlikumi veiksmīgai spēļu un rotaļu izmantošanai 5-6 gadu vecu bērnu lasītprasmes sekmēšanai pirmsskolā. Galvenie atslēgas vārdi: lasītprasme, pedagoģiskais process, rotaļa, spēle, 5-6 gadu vecums. Kvalifikācijas darba apjoms ir 40 lpp. Darbs satur 2 attēlus, 3 tabulas, 45 izmantotās literatūras avotus, 1 pielikums.
 
Daniela Lazdiņa. Qualification work: Promoting the acquisition of reading skills through play and games at the age of 5-6 in preschool Highling of the study: excellent readings skills contribute to the acquisition of new knowledge, develop creativity and analytical abilities. It also contributes to the decelopment of language skills by expanding vocabulary and building a rich sense of language. The impact of a child on the development of reading is widespread because, with advanced reading ability, the child learns learning content more easily, in particular by improving the selfconfidence and sense of skill in the learning process. Objective of the study: To theoretically explore and practically test how it is possible to promote literacy throught games and play at the age of 5 to 6 in preschool. The work includes two main sections. The theoretical part analyses the concept of literacy, its evolution, as well as the various theories and methods ass ociated with the formation of literacy. The characteristics and pedagogical process of stage 3 child development related to this topic, including the diversity of games and toys and their role in the development of literacy, are also addresed. The empirical part procides information on the mothodology used, describing the baseline reading characteristic of children in the study, as well as the pedagogical pilote activity using games and play for the development of reading comprehension. An analysis of the data obtained from the study has been carried out in order to determine the dynamics of the development of reading ability. Study methods: Scientific literature analysis and methodological literature research and analysis. Empirical methods: pedagogical observation, pedagogical pilot activity, data processing. Results achieved: Conclusions and proposals have been drawn up for the successful use of games and plays to promote the literacy of children aged 5-6 in preschool. Keywords: literacy, pedagogical process, play, games, ages 5-6.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68674
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV