Sensorās attīstības veicināšana brīvdabas rotaļās jaunākajā vecumposmā
Автор
Skarbiniece, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba autore: Krista Skarbiniece Kvalifikācijas darba vadītāja: Mg. paed. Anita Ieriķe Kvalifikācijas darba tēma: Sensorās attīstības veicināšana brīvdabas rotaļās jaunākajā vecumposmā. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: pirmsskolas jaunākā vecumposma bērnu sensorā attīstība. Pētījuma mērķis:teorētiski noskaidrot un praktiski pētīt jaunākā vecumposma bērnu sensorās attīstības veicināšanu brīvdabas rotaļās. Pētījuma jautājums: Vai rotaļas un spēles dabā veicina sensoro attīstību, tausti un redzi? Pētījuma uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt brīvdabas rotaļas metadoloģiju un sensoro prasmju attīstību pirmsskolas bērnu jaunākajā vecumposmā; 2.Noteikt jaunākā vecumposma bērnu taustes un redzes attīstību veicinošus faktorus brīvdabas rotaļās reālā pedogoģiskā procesa situācijā. Darba autore, kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā apkopoja pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par sensoro attīstību jaunākajā vecumposmā. Tieši sensoriskajai attīstībai, kura pilnveido sajūtas, uztveri un priekšstatus, ir galvenā ietekme uz pirmsskolas vecuma bērnu attīstību. Darba autore, kvalifikācijas darba empīriskajā daļā veica pētījumus par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensoro spēju attīstību brīvdabas rotaļās. Novēroti jaunākā pirmsskolas vecuma bērni pēc izstrādātiem kritērijiem un veikta analīze par iegūtajiem rezultātiem. Izstrādāts rotaļu komplekss bērnu sensorai attīstībai. Veikta pētījuma analīze. Pētījuma bāze: pētījums tika veikts pirmsskolas izglītības iestādē „X”, pētījumā piedalās 10 pirmsskolas jaunākā vecumposma bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: 42 lpp., darbā izmantotas 3 tabulas, 4 attēli, 24 izmantotās literatūras avoti un 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: jaunākais vecumposms, sensorās prasemes, redzes sajūtas, taustes sajūtas, rotaļas dabā. Author of the qualification work: Krista Skarbiniece Supervisor of the qualification work: Mg.paed. Anita Ieriķe The topic of the qualification work: Promotion of sensory development in outdoor games in the younger age group. Research object: pedagogical process in pre-school. Subject of study: sensory development of younger preschool children. Aim of the study: to theoretically clarify and practically investigate the promotion of sensory development of younger children in outdoor play. Research question: Do outdoor play and games promote sensory development, touch and vision? Research objectives: 1. to theoretically analyse the metadology of outdoor play and the development of sensory skills in the younger preschool children; 2. to identify the factors contributing to the development of tactile and visual skills in outdoor play in a real pedagogical situation of younger children. In the theoretical part of her thesis, the author summarised the findings of pedagogical and psychological scientists on sensory development at a young age.It is sensory development, which develops the senses, perception and perceptions, that has the main influence on the development of preschool children. The author of the work, in the empirical part of the qualification work conducted research on the development of sensory abilities of younger preschool children in outdoor play. The youngest preschool children were observed according to the developed criteria and the analysis of the obtained results was carried out. A play complex for children's sensory development was developed. Analysis of the study. Research base:The study was carried out in the preschool "X", with the participation of 10 preschool children. Scope of the qualification: 42 pages, 3 tables, 4 images, 24 sources of used literature, 4 attachments.