3-4 gadīgu bērnu roku sīkās motorikas attīstības sekmēšana ar dabas materiāliem
Autor
Rozena, Nellija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šis pētījums ir veltīts dabas materiālu izmantošanas ietekmes izpētei uz bērnu sīkās motorikas attīstību 3-4 gadu vecumā. Darbs koncentrējas uz to, kā regulāra mijiedarbība ar dabu veicina bērnu fizisko, emocionālo un sociālo attīstību. Sīkās motorikas attīstības kontekstā tiek aplūkoti dažādi metodes un resursi, kas palīdz pedagogiem un vecākiem uzlabot šo bērnu attīstības aspektu caur spēlēm brīvā dabā un dabas materiālu izmantošanu. Pētījuma rezultātā tika analizēti teorētiskie pieejas un empīriski dati, kas apstiprina pozitīvo ietekmi, kādu dabas mijiedarbība atstāj uz motorisko prasmju attīstību. Darbs ietver konkrētas metodes un stratēģijas, kas var tikt izmantotas izglītības procesā, lai stimulētu sīkās motorikas attīstību, tostarp aktivitāšu veidošanu ar dabas materiāliem. Tiek arī apspriestas problēmas, ar kurām saskaras mūsdienu ģimenes un izglītības iestādes urbanizācijas un digitālo tehnoloģiju pieejamības apstākļos, kas ierobežo bērnu iespējas spēlēties brīvā dabā. Uzsvērta ir nozīme veidot apstākļus regulārām pastaigām un spēlēm dabā, kas veicina ne tikai fizisko, bet arī emocionālo attīstību. Darbam pievienoti 12 attēli, kas ilustrē dažādus pieejas un metodes dabas materiālu izmantošanai motorikas attīstīšanai, kā arī viens pielikums, kas ietver ieteikumus, kā izmantot iegūtos rezultātus pedagoģiskajā praksē. Kopumā pētījums sastāv no 45 lapaspusēm un balstās uz 8 literārajiem avotiem, kas sniedz teorētisko un praktisko pamatojumu pētījumam. Atslēgas vārdi: sīkā motorika, dabas materiāli, bērni 3-4 gadu vecumā, pedagoģija, spēles dabā, bērnu attīstība, urbanizācija, izglītības resursi. This study is dedicated to exploring the impact of using natural materials on the development of fine motor skills in children aged 3-4 years. The paper focuses on how regular interaction with nature promotes children's physical, emotional, and social development. In the context of fine motor skills development, various methods and resources are examined to assist educators and parents in improving this aspect of children's growth through outdoor play and the use of natural materials. The study's findings analyze theoretical approaches and empirical data confirming the positive impact of nature interaction on motor skills development. The paper includes specific methods and strategies that can be utilized in educational settings to stimulate fine motor skills development, including activities created with natural materials. It also discusses the challenges faced by modern families and educational institutions in the context of urbanization and the availability of digital technologies, which limit children's opportunities to play outdoors. Emphasis is placed on the importance of creating conditions for regular outdoor walks and play, which promote not only physical but also emotional development. The work includes 12 illustrations, showcasing various approaches and methods for using natural materials to develop motor skills, as well as one appendix that offers recommendations for applying the results in pedagogical practice. Overall, the study consists of 45 pages and is based on 8 literary sources, providing both theoretical and practical foundations for the research. Keywords: fine motor skills, natural materials, children aged 3-4, pedagogy, outdoor play, child development, urbanization, educational resources.
Collections
Verwandte Dokumente
Anzeige der Dokumente mit ähnlichem Titel, Autor, Urheber und Thema.
-
Motorikas attīstīšana – dzīves prasmju apgūšanas pamatnoteikums
Dresmane, Kristīne (Latvijas Universitāte, 2007)Darbu veido anotācijas, ievads, 3 nodaļas ar 10 apakšnodaļām, 2 tabulas, 4 diagrammas, literatūras saraksts un pielikumi. Pētījuma mērķis: izstrādāt un aprobēt vingrinājumu kopumu motorikas attīstīšanai bērniem ar vidēji ... -
Sīkās motorikas vingrināšana pusaudžiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem kulinārijas stundās
Sausserde-Čīma, Inese (Latvijas Universitāte, 2015)Darba tēma: “Sīkās motorikas vingrināšana pusaudžiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem kulinārijas stundās”. Darba autors: Inese Sausserde - Čīma Darba zinātniskais vadītajs: Dr. paed. Rasma ... -
Sīkās motorikas attīstīšana zīmēšanas pulciņa nodarbībās sākumskolas vecuma bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Deņisova, Oksana (Latvijas Universitāte, 2010)Diplomdarbs „Sīkās motorikas attīstīšana zīmēšanas pulcīņa nodarbībās sākumskolas vecuma bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem” ir izstrādāts ar mērķi izpētīt, raksturot un noteikt sīkās ...