Bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstība rotaļās pirmsskolas izglītības iestādē 1. posmā
Автор
Zacmane, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: Bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstība rotaļās pirmsskolas izglītības iestādē 1. posmā Darba autore: Ludmila Zacmane Darba vadītāja: Ingūna Lāce Darba mērķis: Teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt jaunākā vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmes veicinošu rotaļu izvēles un organizācijas nosacījumus. Darbā tiek analizētas dažādu autoru un zinātnieku atziņas par pašapkalpošanās prasmju nozīmi jaunākā vecumposma bērniem. Tiek aprakstīta pašapkalpošanās prasmju ietekme uz bērna attīstību, kā arī atlasītas prasmes kuras tiek izmantotas empīriskā pētījumā. Darbā teorētiski noskaidrota rotaļu nozīme bērna attīstībā un tas pielietojums pašapkalpošanās prasmju apguvē. Tiek apkopota informācija par rotaļu veidiem atbilstoši bērna vecumam. Kvalifikācijas darbā ietvaros veikts empīriskais pētījums par rotaļu izmantošanas iespējām pašapkalpošanās prasmju apguvē. Pētījuma laikā tiek izstrādāti vērtēšanas kritēriji, veikta rotaļu atlase un tas plānošana. Tiek veikts bērnu novērojums un novērtēšana, kā arī iegūto datu apstrāde un analīze. Pēc iegūtiem rezultātiem tiek secināts, ka mērķtiecīgi organizētas un pareizi izvelētas rotaļas sekmē jaunākā vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstību. Darbs sastāv no 51 lapaspusēm, 5 attēliem, 5 tabulām, 9 pielikumiem. Tika analizēts 35 literatūras un informācijas avots. Title of work: Developing children's self-help skills through play in pre-school education at the first stage. Author: Ludmila Zacmane Head of work: Dr Paed., Inguna Lace Aim of the work: To theoretically clarify and practically test the conditions for the selection and organisation of play activities that promote self-care skills in young children. The work analyses the findings of various authors and researchers on the importance of self-care skills for young children. It describes the impact of self-care skills on child development and selects the skills used in the empirical study. The theoretical role of play in child development and its application to the acquisition of self-service skills are theorised. Information is gathered on the types of play according to the age of the child. As part of the qualification, an empirical study is carried out on the possibilities of using play in the acquisition of self-care skills. The study includes the development of evaluation criteria, the selection of a play and its planning. Observation and assessment of children, processing and analysis of the data are carried out. The results show that purposefully organised and appropriately selected play contributes to the development of self-care skills in younger children. The work consists of 51 pages, 5 pictures, 5 tables, 9 attachments. 35 sources of literature and information were analysed.