Vecāku un pedagogu sadarbība 1.5 – 3 gadu veca bērna adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Ķikute-Zariņa, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Barone, Inese
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kristīnes Ķikutes – Zariņas kvalifikācijas darbs „Vecāku un pedagoga sadarbība 1.5 – 3 gadus veca bērna adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē” ir pētījums par bērnu veiksmīgas adaptācijas veicināšanu pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt, un analizēt pedagoga un vecāka sadarbību adaptācijas laikā. Pedagoga un vecāka sadarbība adaptācijas laikā ir būtisks faktors veiksmīgai adaptācijas norisei pirmsskolas izglītības iestādē. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika izvirzīti vairāki uzdevumi. Darbā izmantota novērošanas metode. Pētījumā tika novēroti 7 bērni un 14 vecāki. Pētījuma rezultāti parāda, cik svarīga ir pedagoga un vecāku sadarbība, lai veicinātu vieglāku adaptācijas procesu bērnam. Darbs sastāv no 33 lappusēm, 2 diagrammām, 4 tabulām un 21 literatūras avotiem. The qualification work of Kristīne Ķikute – Zariņa "Cooperation between parents and pedagogue to promote the adaptation of a 1.5-3-year-old child in a preschool educational institution" is a study on promoting the successful adaptation of children in a preschool educational institution. The purpose of the study is to theoretically and practically investigate and analyze the cooperation between the teacher and the parent during adaptation. The cooperation between the teacher and the parent during adaptation is an essential factor for successful adaptation in a preschool educational institution. In order to achieve the goal of the study, several tasks were set. The observation method is used in the work. 7 children and 14 parents were observed in the study. The results of the study show how important the cooperation of the educator and parents is to promote an easier adaptation process for the child. The work consists of 33 pages, 2 diagrams, 4 tables and 21 literature sources.