• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecāku un pedagogu sadarbība 1.5 – 3 gadu veca bērna adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-105747-Kikute-Zarina_Kristine_kk06030.pdf (614.3Kb)
Author
Ķikute-Zariņa, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Barone, Inese
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kristīnes Ķikutes – Zariņas kvalifikācijas darbs „Vecāku un pedagoga sadarbība 1.5 – 3 gadus veca bērna adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē” ir pētījums par bērnu veiksmīgas adaptācijas veicināšanu pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt, un analizēt pedagoga un vecāka sadarbību adaptācijas laikā. Pedagoga un vecāka sadarbība adaptācijas laikā ir būtisks faktors veiksmīgai adaptācijas norisei pirmsskolas izglītības iestādē. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika izvirzīti vairāki uzdevumi. Darbā izmantota novērošanas metode. Pētījumā tika novēroti 7 bērni un 14 vecāki. Pētījuma rezultāti parāda, cik svarīga ir pedagoga un vecāku sadarbība, lai veicinātu vieglāku adaptācijas procesu bērnam. Darbs sastāv no 33 lappusēm, 2 diagrammām, 4 tabulām un 21 literatūras avotiem.
 
The qualification work of Kristīne Ķikute – Zariņa "Cooperation between parents and pedagogue to promote the adaptation of a 1.5-3-year-old child in a preschool educational institution" is a study on promoting the successful adaptation of children in a preschool educational institution. The purpose of the study is to theoretically and practically investigate and analyze the cooperation between the teacher and the parent during adaptation. The cooperation between the teacher and the parent during adaptation is an essential factor for successful adaptation in a preschool educational institution. In order to achieve the goal of the study, several tasks were set. The observation method is used in the work. 7 children and 14 parents were observed in the study. The results of the study show how important the cooperation of the educator and parents is to promote an easier adaptation process for the child. The work consists of 33 pages, 2 diagrams, 4 tables and 21 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68708
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV