Robots Bee-Bot kā mācību līdzeklis lasītprasmes apgūšanai 6-7 gadus veciem bērniem
Автор
Leoņenko, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Aigas Leoņenko kvalifikācijas darbā “Robota Bee-Bot izmantošana lasītprasmes sekmēšanai bērniem no 6 līdz 7 gadiem” tiek pētīta Bee-Bot kā mācību līdzekļa efektivitāte bērnu lasītprasmes attīstīšanā. Darba mērķis ir izpētīt un novērtēt, kā veiksmīgi integrēt Bee-Bot robotu lasītprasmes apguvē, vienlaikus veicinot bērnu motivāciju un interesi par mācīšanos. Teorētiskajā daļā aplūkoti vairāki literatūras avoti, pētījumu, kas aplūko lasītprasmes attīstību, tehnoloģiju lomu izglītībā un Bee-Bot robota priekšrocības. Empīriskajā daļā veikts pedagoģiskais izmēģinājums ar 15 bērniem vecumā no 6 līdz 7 gadiem, kurā anazlizētas bērnu lasītprasmes pirms un pēc robota izmantošanas. Darba ietvaros izveidotas tabulas, diagramma un ievietoti attēli, kas vizuālizē un strukturē iegūtos rezultātus. Pētījuma rezultāti pierāda, ka Bee-Bot robota izmantošana veicina lasītprasmes apguvi, uzlabojot bērnu prasmes burtu atpazīšanā, vārdu veidošanā un lasīšanā. Secināts, ka Bee-Bot ir efektīvs līdzeklis arī bērnu kļūdu labošanas, sadabības prasmju un pozitīvas attieksmes pret mācīšanos attīstīšanu. Darbs sniedz rekomendācijas pedagogiem par Bee-Bot robotu un līdzīgu tehnoloģiju integrēšanu mācību procesā, lielāko uzsvaru liekot uz nepieciešamību pielāgot aktivitātes bērnu individuālajām vajadzībām. Kvalifikācijas darba apjoms: pētījuma darbs (37), 6 tabulas, 2 diagrammas, 9 attēli, 49 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 4 pielikumi. Atslēgvārdi: lasītprasme, pirmsskola, Bee-Bot robots, tehnoloģijas izglītībā, interaktīvas mācības, bērnu attīstība. Aiga Leoņenko's qualification thesis “The Bee-Bot Robot as a Learning tool for Developing Literacy skills in 6-7-Year-Old Children”, examines the effectiveness of the Bee-Bot robot as an educational tool for developing children's literacy skills. The aim of the thesis is to explore and evaluate how to successfully integrate the Bee-Bot robot into literacy learning, while enhancing children's motivation and interest in the learning process. The theoretical part reviews various literature sources and studies that focus on literacy development, the role of technology in education, and the advantages of using the Bee-Bot robot. The empirical part includes an educational experiment with 15 children aged 6 to 7, analyzing the children's reading skills before and after using the robot. The work includes tables, diagrams, and images that visualize and structure the results. The results show that using the Bee-Bot robot contributes to literacy learning by improving children's skills in letter recognition, word formation and reading. It is concluded that Bee-Bot is also an effective tool for developing error correction skills, collaboration, and positive attitude towards learning. The work provides recommendations to educators on integration of the Bee-Bot robot and similar technologies in the learning process, emphasizing the need to adapt activities to children's individual needs. Scope of the qualification work: research paper (37), 6 tables, 2 diagrams, 9 images, 49 bibliographic refrences, and 4 appendices. Keywords: literacy, preschool, Bee-Bot robot, educational technology, interactive learning, child development.