Sociāli emocionālās attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības 1. posma bērniem
Автор
Ručiņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats ir “Sociāli emocionālās attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības 1. posma bērniem.” Pētījuma darba autore ir Zane Ručiņa. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālo attīstību un tā veicināšanas paņēmieniem. Teorētiskajā daļā tika aprakstītas un analizētas bērnu sociāli emocionālās attīstības jēdzieni un veicināšanas veidi dažādu autoru skatījumā. Izpētīts un analizēts pirmsskolas izglītības iestādes 1. posma bērnu sociāli emocionālās attīstības veicināšanas iespējas pirmsskolā. Pētījuma empīriskā daļā tika izmantota bērnu novērošanas un pedagoģiskā izmēģinājuma darbības metode. Pētījumā piedalās 16 pirmsskolas izglītības 1. posma bērni no Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādes. Pētījumā noskaidrojās, ka lai sekmētu pirmsskolas izglītības 1. posma bērnu sociāli emocionālās prasmes, nepieciešams izzināt, kādā attīstības līmenī (augsts, vidējs, zems), atrodas katra bērna sociāli emocionālās kompetences. Bērnu sociāli emocionālās prasmes sekmēsies labāk, ja pirmsskolas skolotājs mērķtiecīgi pielietos atbilstošus paņēmienus un pielāgos vidi sociāli emocionālo prasmju apguvei. Bērnu sociāli emocionālas prasmes var sekmēt veiksmīgāk izglītības iestāde nekā mājas vidē, bērns atrodas nepārtrauktā mijiedarbībā ar citiem bērniem, rezultātā rodas konflikti un tie ir jāatrisina. Bērniem, kuriem ir vāja sociāli emocionālo prasmju attīstība vai tā tiek kavēta, veidojas sarežģītas un uz negatīviem izaicinājumiem balstītas attiecības. The topic of the qualification work is "Promotion of social - emotional development for children of the 1st stage of preschool education." The author of the research paper is Zane Ručiņa. The aim of the study is to theoretically and practically learn about the socio - emotional development of younger preschool children and the methods of its promotion. The theoretical part described and analyzed the concepts of children's socio - emotional development and ways of promotion from the point of view of various authors. Researched and analyzed the possibilities of promoting the socio - emotional development of children of the 1st stage of the preschool educational institution in preschool. The empirical part of the study used the method of child observation and pedagogical trial operation. 16 children of the 1st stage of preschool education from Riga X preschool educational institution participate in the study. The research revealed that in order to promote the socio - emotional skills of children in the 1st stage of preschool education, it is necessary to find out at what level of development (high, medium, low) the socio-emotional competences of each child are. Children's social - emotional skills will improve better if the preschool teacher purposefully applies appropriate techniques and adjusts the environment for learning social - emotional skills. Children's socio - emotional skills can be promoted more successfully in an educational institution than in a home environment, the child is in constant interaction with other children, as a result conflicts arise and they must be resolved. Children with poor or delayed social - emotional development develop complex relationships based on negative challenges