• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vārdu krājumu aktivizēšana 4 – 5 gadu veciem bērniem sižetu sēriju attēlos

Thumbnail
Öffnen
299-105847-Abolina_Emilija_ea22055.pdf (902.2Kb)
Autor
Āboliņa, Emīlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Datum
2025
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Kvalifikācijas darba nosaukums: Vārda krājuma aktivizēšana 4 -5 gadu veciem bērniem sižeta sēriju attēlos. Darba autore: Emīlija Āboliņa Darba zinātniskā vadītāja: Ilze Vilka Pētījuma mērķis: Teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt vārdu krājumu aktivizēšanu 4 – 5 gadu veciem bērniem sižetu attēlos Pētījuma hipotēze: 4 -5 gadu veciem bērniem vārdu krājuma paplašināšana tiek sekmēta, ja pedagogs mērtieķīgi izmantos bērna vecumam atbilstošas sišata sēriju attēlus. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tiek analizēti teorētiskā literatūra. Teorētiskajā daļa tiek pētīti pedagogu, psihologu un dažādu rakstu viedokļi par bērnu attīstību, piemēram, tādu prasmju, kā sociāli, fizisko, emocionālo, valodas, uzmanības, atmiņas un domāšanas prasmēm 4 -5 gadu veciem bērniem. Otrajā daļā aprastīti empātiskā pētījuma gaita un rezultāti. Sākuma bērniem tiek piedāvāti sižeta sēriju attēli, kur bērni stāsta redzēto un piedzīvoto, izveido savu stāstījumu. Gan novērojums pirms pedegoģiskās izmēģinājuma darbības, gan pēc bērni tiek vērtēti pēc vieniem un tiem pašiem kritērijiem. Novērojuma rezultātā var ecināt, ka sežeta sēriju attēli veicina vārdu krājuma attīsību. Atslēgas vārdi: 4 -5 gadus veci bērni, vārdu krājums, sižeta sēriju attēli, runa.
 
Qualification job title: Activition of vocabulary using by a story series pictures in childrens 4 – 5 year of age. Author of the work: Emīlija Āboliņa Head of Qualification work: Ilze Vilka Aim of the qualification: To theoretically investigate and practically test vocabulary activation in 4 - 5 year old children in pictures. Study hypothesis: Vocabulary expansion is facilitated in 4 - 5 year old children if the teacher moderately uses age-appropriate in story series pictures. The thesis consists of two parts. In the first part the theoretical literature is analysed. The theoretical part studies the opinions of educators, psychologists and various articles on child development such as social, physical, emotional, language, attention, memory and thinking skills in children aged 4 -5 years. The second part describes the process and results of the empirical research. Initially, children are presented with a series of pictures where they narrate what they have seen and experienced and create their own narrative. Both the observation before and after the pedagogical experiment are evaluated by the children according to the same criteria. The observation leads to the conclusion that the images of the sestet series contribute to vocabulary development. Key words: 4 – 5 year of age, development of vocabulary, story series pictures, speech.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68725
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV