Roku pirkstu sīkās motorikas vingrinājumi un rotaļu izmantošana vārda krājuma paplašināšanai jaunākajā pirmsskolas vecumā
Autor
Oraševska, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Barone, Inese
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore – Liene Oraševska. Darba nosaukums - Roku pirkstu sīkās motorikas vingrinājumi un rotaļu izmantošana vārda krājuma paplašināšanai jaunākajā pirmsskolas vecumā. Darba mērķis – izpētīt jaunākā pirmsskolas bērnu vecuma vārdu krājuma aktivizēšanas iespējas pirkstu rotaļās. Pētījuma saturs – darba ietvaros tika raksturots jaunākais pirmsskolas vecums, sīkās motorikas nozīme un vārdu krājuma paplašināšanas iespējas. Lai sasniegtu darba mērķi tika veikts bērnu novērojums un anketēti pirmsskolas pedagogi, lai novērtētu roku pirkstu sīkās motorikas vingrinājumus vārda krājuma paplašināšanai. Rezultātu apraksts - roku pirkstu sīkās motorikas vingrinājumi tieši sekmē vārda krājuma paplašināšanu jaunākajā pirmsskolas vecumā. Sīkās motorikas attīstība palīdz bērniem attīstīt smalko motoriku, kas ir saistīta ar valodas apguvi, veicinot arī valodas struktūru apgūšanu un izpratni. Aptaujas rezultāti liecina, ka pirkstu rotaļas ir viena no visbiežāk izmantotajām aktivitātēm, lai attīstītu bērnu sīkās motorikas prasmes. Šādas rotaļas palīdz uzlabot roku un pirkstu koordināciju, kas ir būtiska ne tikai motorikas, bet arī rakstīšanas un valodas apguves prasmju attīstībā. Darba lapaspušu skaits – 36 lapaspuses. Darbā izmantoti 9 attēli, 23 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 3 tabulas un 1 pielikums. Atslēgas vārdi – bērni, motorika, vārdu krājums, jaunākais pirmsskolas vecums, rotaļas, apguve. Author of the qualification work – Liene Oraševska. Title of the work - Fine motor exercises of the hands and fingers and the use of games to expand the vocabulary of the youngest preschool age. The purpose of the work – to study the possibilities of activating the vocabulary of the youngest preschool age in finger games. Content of the study – the youngest preschool age, the importance of fine motor skills and the possibilities of expanding the vocabulary were described within the framework of the work. To achieve the goal of the work, observation of children was carried out and preschool teachers were surveyed to evaluate fine motor exercises of the hands and fingers to expand the vocabulary. Description of the results - fine motor exercises of the hands and fingers directly contribute to the expansion of the vocabulary of the youngest preschool age. The development of fine motor skills helps children develop fine motor skills, which is related to language acquisition, also promoting the acquisition and understanding of language structures. The results of the survey show that finger games are one of the most frequently used activities to develop children's fine motor skills. Such games help improve hand and finger coordination, which is essential not only for the development of motor skills, but also for writing and language acquisition skills. Number of pages of the work – 36 pages. The work uses 9 images, 23 bibliographical entries, 3 tables and 1 appendix. Keywords – children, motor skills, vocabulary, early preschool age, games, acquisition.