• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kustību rotaļa 4 - 5 gadus veca pirmsskolēna sadarbības prasmju attīstītāja

Thumbnail
Открыть
299-105924-Avanesova_Elina_el08144.pdf (757.0Kb)
Автор
Avanesova, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2025
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Darba nosaukums: “Kustību rotaļa – 4-5 gadus veca pirmsskolēna sadarbības prasmju attīstītāja”. Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un prakstiski pielietot kustību rotaļas 4 – 5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanai. Darba teorētiskā daļa balstās uz literatūras avotiem, kas atspoguļo kustību rotaļu nozīmi 4 – 5 gadus vecu pirmsskolēnu sadarbības prasmju veicināšanā. Kustību rotaļas ir lielisks veids, kā bērniem sekmēt sadarbību gan iekštelpās, gan ārtelpās, jo tās palīdz attīstīt empātiju un līdzjūtību, dažādus lēmumus pieņemšanu, modelēt iekļaujošas attiecības, uzlabot neverbālās komunikācijas prasmes un palielināt kustību rotaļas laikā uzmanību un piesaisti. Empīriskajā pētījumā ar kustību rotaļu palīdzību tiek novērota sadarbības prasmju attīstība. Pētījuma rezultāti uzrāda pozitīvas tendences, tomēr pētījums liecina, ka vēl ir nepieciešams veikt papildus izpēti, lai iegūtu dziļāku izpratni par faktoriem, kas ietekmē bērnu spēju sadarboties un pieņemt lēmumus. Ieteicams paplašināt pētījumu, iekļaujot vairākus grupu dinamikas aspektus un dažādas vecuma grupas, lai iegūtu visaptverošāku skatījumu uz bērnu attīstību saistībā ar lēmumu pieņemšanu, pašpārliecinātību un grupas sadarbību.  Darbā izstrādātie priekšlikumi pedagogiem piedāvā praktiskas metodes, kā dažādot kustību rotaļas pirmsskolas izglītības procesā, lai sekmētu bērnu sadarbības prasmes ikdienā. Darbs sastāv no: 2 nodaļām, izklāstīts 51. lpp, papildināts ar 20 attēliem, 4 tabulām, darbā izmantoti 51 literatūras avoti. Atslēgvārdi: sadarbība, sadarbības prasmes, kustību rotaļa, pedagoģiskais process pirmsskolā
 
Title of the work: "Movement play - 4-5-year-old preschooler's cooperation skills developer". The purpose of the study: to theoretically analyze and practically apply movement games to promote the cooperation skills of 4-5-year-old preschoolers. The theoretical part of the work is based on literature sources that reflect the importance of movement games in promoting cooperation skills of 4-5-year-old preschoolers. Movement play is a great way for children to promote cooperation both indoors and outdoors, as it helps develop empathy and compassion, different decision-making, model inclusive relationships, improve non-verbal communication skills and increase attention and engagement during movement play. In the empirical study, the development of cooperation skills is observed with the help of movement games. The results of the study show positive trends, however, the study shows that it is still necessary to conduct additional research in order to gain a deeper understanding of the factors that affect children's ability to cooperate and make decisions. It is recommended that the study be expanded to include multiple aspects of group dynamics and different age groups to gain a more comprehensive view of children's development in relation to decision-making, assertiveness and group cooperation.  The proposals developed in the work offer educators practical methods of diversifying movement games in the preschool education process in order to promote children's cooperation skills in everyday life. The work consists of: 2 chapters, presented on 51 pages, supplemented with 20 pictures, 4 tables, 51 literary sources are used in the work. Keywords: cooperation, cooperation skills, movement play, pedagogical process in preschool. 
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68750
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV