Sociālo prasmju apguve konfliktu mazināšanai bērniem 1. vecumposmā (1-3 gadi)
Author
Tīruma, Arta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba “Sociālo prasmju apguve konfliktu mazināšanai bērniem 1. vecumposmā (1-3 gadi)’’ mērķis ir izpētīt, kā rotaļas var palīdzēt agrīnā vecuma bērniem apgūt sociālās prasmes konfliktu mazināšanai. Pētījumā analizēta teorētiskā literatūra par konfliktu būtības raksturojumu un sociālo prasmju izpratni, un veikts empīriskais pētījums, kurā piedalījās 3 pirmsskolas vecuma bērni. Izpēte liecina, ka rotaļas var palīdzēt bērniem apgūt sociālās prasmes, taču var pastāvēt nepieciešamība uz atkārtotu rotaļu izspēli, rezultātu sagaidi ilgākā laika periodā, vai pat individuālāku pieeju grupu aktivitāšu vietā. Bērnu sociālo prasmju apguvē veiksmīgākās bija rotaļas, kuras balstās uz tādām sociālajām prasmēm, kā sadarbība, empātija un komunikācija. Darba apjoms ir 42 lpp., ietver 2 tabulas un 51 bibliogrāfiskā saraksta vienību. The aim of the qualification work “Acquisition of Social Skills for Conflict Reduction in Children in the 1st Age Group (1–3 Years)” is this study is to explore how play activities can help young children acquire social skills for conflict reduction. The research includes an analysis of theoretical literature on the nature of conflicts and the understanding of social skills, as well as an empirical study involving three preschool-aged children. The findings suggest that play activities can support children in developing social skills; however, there may be a need for repeated play sessions, longer-term observation of results, or even a more individualized approach instead of group activities. The most successful play activites for developing social skills were those focusing on skills such as cooperation, empathy and communication. The study is comprised of 42 pages, includes 2 tables and 51 bibliographic references.