Bērnu uzmanības noturības sekmēšana 7 - 12 gados, izmantojot muzikālās dinamiskās pauzes
Автор
Dedela, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā darbā tiek analizētas bērnu uzmanības noturības sekmēšanas iespējas vecuma grupā no 7 līdz 12 gadiem, izmantojot muzikālās dinamiskās pauzes. Pētījuma mērķis ir izpētīt, kā muzikālās aktivitātes, kas ietver kustību, ritma un melodijas elementus, ietekmē bērnu spēju saglabāt uzmanību mācību procesā. Darbs balstās uz teorētiskiem un praktiskiem aspektiem, izceļot pedagoģijas, psiholoģijas un mūzikas terapijas pieejas uzmanības attīstībai. Anotācijā ir ietvertas šādas galvenās tēmas: 1.Bērnu uzmanības īpatnības 7–12 gadu vecumā, ņemot vērā attīstības psiholoģijas aspektus. 2.Muzikālo dinamisko paužu teorētiskais pamatojums un to loma bērnu kognitīvās funkcijas uzlabošanā. 3.Prakses piemēri un metodes, kā integrēt muzikālās pauzes mācību procesā, lai palielinātu skolēnu koncentrēšanās spējas. 4.Pētījuma rezultāti, kas apliecina muzikālo dinamisko paužu pozitīvo ietekmi uz uzmanības noturību, kā arī praktiski ieteikumi pedagogiem un vecākiem. Darba rezultāti norāda, ka muzikālās dinamiskās pauzes veicina bērnu spēju pārslēgties starp uzdevumiem, mazina nogurumu un uzlabo emocionālo stāvokli, kas ir būtiski, lai veidotu efektīvu un produktīvu mācību vidi. Šī pieeja ir īpaši noderīga izglītības procesā, kur nepieciešams risināt bērnu uzmanības izkliedes problēmas. This work analyses the possibilities for promoting the resilience of children's attention in the age group from 7 to 12 years of age through musical dynamic pauses. The study aims to explore how musical activities, which include elements of movement, rhythm and melody, affect children's ability to maintain attention in the learning process. The work builds on theoretical and practical aspects, highlighting approaches to pedagogy, psychology and music therapy for the development of attention. The annotation contains the following main themes: 1. The specific characteristics of children's attention at the age of 7-12, taking into account aspects of developmental psychology. 2. Theoretical justification of musical dynamic expressions and their role in improving the cognitive function of children. 3. Practices and methods for integrating musical pauses into the learning process to increase students' concentration capacity. 4. The results of the study demonstrate the positive impact of musical dynamic expressions on the durability of attention, as well as practical recommendations for educators and parents. The work's results indicate that musical dynamic pauses contribute to children's ability to switch between assignments, reduce fatigue and improve emotional status, which is essential to building an effective and productive learning environment. This approach is particularly useful in the education process, where it is necessary to address the problems of dispersal of children's attention.