• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļu nozīme pirmsskolas vecuma bērnu emocionālai sagatavošanai skolai

Thumbnail
View/Open
299-98728-Lazareva_Natalija_nl21051.pdf (500.4Kb)
Author
Lazareva, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: „Rotaļu nozīme pirmsskolas vecuma bērnu emocionālai sagatavošanai skolai” Kvalifikācijas darba autore: Natālija Lazareva Kvalifikācijas darba vadītāja: Jana Buboviča Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt bērna emocionālo gatavību skolai ar rotaļu palīdzību. Darbs sastāv no trīs nodaļām – divas teorētiskās nodaļas un viena praktiskā. Pētījuma teorētiskajās divās nodaļās tiek analizēta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra, kurā atspoguļojas bērna emocionālās attīstības īpatnības 6 – 7 gadu vecumā, kā arī veicinošie faktori un kritēriji, lai bērnu emocionāli sagatavotu skolai. Papildus tiek apskatīta rotaļu nozīme bērna emocionālajai attīstībai, rotaļu veidi un klasifikācija. Tiek atspoguļota rotaļa kā palīgs bērnam emocionāli sagatavoties skolai. Pētījuma praktiskajā nodaļā tiek aprakstīti septiņi kritēriji, kurus pētīja autore 5 mēnešu laikā, tā saucamā, pārtrauktā novērošana. Pētījumā tika izmantotas divas metodes – pedagoģiskā novērošana un vecāku anketēšana. Pētījuma laikā autore izvirzīja 11 rotaļas un spēles, kuras palīdz bērnus emocionāli attīstīt un sagatavot skolai. Pētījuma rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi - rotaļas bērnus emocionāli sagatavos skolai, ja skolotājs mērķtiecīgi mācību procesā izmantos atbilstošas rotaļas un spēles, atbilstoši vecumam, vajadzībām un bērna interesēm palīdzēs rast risinājumus problēmsituācijās. Atslēgas vārdi: emocionālā attīstība, emocijas, pirmsskola, rotaļa, sagatavošana skolai. Darba apjoms: ievads, trīs nodaļas, 38 lpp., satur 2 tabulas, 9 attēlus, literatūras sarakstu no 26 vienībām, pievienots 1 pielikums.
 
Qualification paper title: Using games as a tool for the emotional preparedness of preschool children for school Qualification paper author: Natālija Lazareva Qualification paper supervisor: Jana Buboviča Qualification paper objective: Theoretical and practical inquiry about the child emotional preparation for school with the help of toys. The paper consists of three chapters, including two theoretical and one practical chapter. The two theoretical chapters of the paper analyse pedagogy and psychology literature on children emotional development features at the age of 6-7 years as well as the influencing factors and the criteria in order to prepare the child for school. In addition, the significance of toys for the child emotional development, types and classification of toys are reviewed. These chapters reflect a toy as assistance for a child to emotionally prepare for school. The practical chapter of the paper describes seven criteria investigated by the author during five months, so called interrupted observation. The research is based on two methods – pedagogic observation and parents’ survey. The results of the research enable to confirm the hypothesis – toys prepare children for school if the teacher purposefully uses appropriate toys and games in the learning process, and will help to find solutions in problem situations, considering the child’ age, needs and interests. Key words: emotional development, emotions, pre-school, toy, preparing for school. Paper volume: introduction, three chapters, 38 pages, two tables, 9 images, bibliography including 26 sources, 1 annex attached.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68843
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV