Radošuma attīstības sekmēšanas iespējas 4-5 gadīgiem bērniem brīvdabas pedagoģijā
Autor
Alsberga, Iluta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Iluta Alsberga Darba nosaukums: Radošuma attīstības sekmēšanas iespējas 4-5 gadīgiem bērniem brīvdabas pedagoģijā. Darba mērķis: Teorētiski un empīriski izpētīt 4-5 gadīgu bērnu radošuma attīstības sekmēšanas iespējas brīvdabas pedagoģijā. Darba teorētiskajā daļā tika izpētīta radošuma jēdziena nozīme, radošuma sekmēšanas iespējas brīvdabas pedagoģijas kopsakarībās, to raksturojums un metodes. Tika izpētītas 4-5 gadīgu bērnu attīstības īpatnības un kā tās korelē ar bērna prasmēm radoši attīstīties izpausties dabā. Tika apkopoti vairāku psihologu, profesoru, pedagogu un pedagoģijas teorētiķu atziņas, kā arī zinātniskie raksti un pētījumos gūtas atziņas par brīvdabas pedagoģiju, tās priekšrocībām un iespējām bērnu radošuma attīstības sekmēšanai ikdienas dzīvē. Pētnieciskā darba gaitā tika secināts, ka radošums ir daudzveidīgs jēdziens, iesaistot oriģinālu un mērķtiecīgu ideju ģenerēšanu. Tika noskaidrots, ka skolotāja loma ir būtiska radošuma veicināšanā, un brīvdabas pedagoģija var kalpot kā efektīvs līdzeklis bērnu izaugsmei, piedāvājot iespējas izzināt, sapņot un radīt, veicinot personīgo un akadēmisko attīstību. Kvalifikācijas darba apjoms: darbs sastāv no 2 nodaļām, apakšnodaļām, 2 attēliem, 2 tabulām, secinājumiem un 4 pielikumiem, kas kopā sastāda 48 lpp. Astract Author of the work: Iluta Alsberga Title of work: Possibilities of promoting the development of creativity for 4-5 year old children in outdoor pedagogy. The purpose of the work: To theoretically and empirically investigate the possibilities of promoting the development of creativity of 4-5-year-old children in outdoor pedagogy. In the theoretical part of the work, outdoor pedagogy, its characteristics, and methods were studied. Peculiarities of the 4-5-year-old children development and how they correlate with the child's skills to creatively express themselves in nature were investigated. The insights of several psychologists, professors, pedagogues, and pedagogic theorists were collected, as well as insights gained from scientific articles and studies about outdoor pedagogy, its methods, and opportunities for promoting the development of children's creativity in everyday life.In the course of the research work, it was concluded that creativity is a multifaceted concept involving the generation of original and purposeful ideas. It was found that the role of the teacher is essential in promoting creativity, and outdoor pedagogy can serve as an effective tool for children's growth, offering opportunities to explore, dream and create, promoting personal and academic development. Qualification work volume: the work consists of 2 chapters, subsections, 2 images, 2 tables, conclusions and 4 appendices, which make up 48 pages in total.