5-6 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu attīstība nodarbībās dabā
Автор
Juruša, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Margeviča-Grinberga, Ieva
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors: Oksana Juruša Kvalifikācijas darba temats: “5-6 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu attīstība nodarbībās dabā”, izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu attīstības iespējas nodarbībās dabā. Teorētiskajā daļā tiek analizēti matemātiskie jēdzieni un veikta zinātniskās literatūras izpēte un analīze. Aplūkotas dažādas spēļu metodes un paņēmieni elementāro matemātisko jēdzienu attīstīšanai. Kā arī analizēti dažādi veidi, kā attīstīt matemātiskos priekšstatus nodarbībās ārā. Empīriskajā pētījumā tiek pētīta 5-6 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu attīstība nodarbībās dabā. Atbilstoši izstrādātajiem kritērijiem, saskaņā ar mācību programmu tika organizētas spēles un aktivitātes, pēc kurām tika vērtēta bērnu matemātisko priekšstatu attīstība nodarbībās dabā. Kā arī izstrādāti ieteikumi pirmsskolas pedagogiem par matemātisko priekšstatu attīstību nodarbībās dabā. Atslēgas vārdi: matemātiskais priekšstats, nodarbības dabā, 5-6 gadu veci bērni, dabas materiāli. Kvalifikācijas darba apjoms: 34 lpp., 4 attēli, 4 tabulas, 29 literatūras vienības Author of the qualification paper: Oksana Jurusa The qualification thesis: "Development of Mathematical Concepts in Nature-Based Activities for 5-6 Year Old Children" aims to theoretically and empirically investigate the development of mathematical concepts of preschool children in nature activities. The theoretical part analyses mathematical concepts and researches and analyses scientific literature. Different play methods and techniques for developing elementary mathematical concepts are considered. It also analyses different ways of developing mathematical concepts in outdoor activities. The empirical study investigates the development of mathematical concepts of 5-6 year old children in outdoor activities. According to the criteria developed, games and activities were organised in accordance with the curriculum, according to which the development of children's mathematical concepts in outdoor activities was assessed. Recommendations for pre-school teachers on the development of mathematical concepts in outdoor activities were also developed. Key words: mathematical understanding, outdoor activities, 5-6 year olds, natural materials. Content of the qualification work: 34 pages, 4 figures, 4 tables, 29 references