• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vārdu krājuma paplašināšana 3-4 gadus veciem bērniem rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-98950-Pozdnihova_Sintija_sp21109.pdf (981.4Kb)
Author
Pozdņihova, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Vārdu krājuma paplašināšana 3-4 gadus veciem bērniem rotaļās. Darba autore: Sintija Pozdņihova. Pētījuma mērķis: Teorētiski pētīt un praktiskā darbībā pārbaudīt rotaļu izmantošanas iespējas vārdu krājuma paplašināšanai pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma hipotēze: 3– 4 gadus veciem bērniem vārdu krājuma paplašināšana tiek sekmēta, ja pedagogs mērķtiecīgi izmantos bērnu vecumam atbilstošas un daudzveidīgas rotaļas rotaļnodarbībās. Darbs sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek analizēta teorētiskā literatūra. Literatūras analīze tiek veikta pamatojoties uz tādiem autoriem kā D. Dzintare, I. Stangaine, B. Brice, D. Markus, S. Sebre, S. Miltuze, E. Kalvāns u.c. Šajā nodaļā tiek raksturots 3-4 gadus vecs bērns veselumā, analizēti vārdu attīstības priekšnosacījumi un teorētiski pamatota rotaļas izmantošana pedagoģiskajā procesā. Otrajā daļā tika veikts empīriskais pētījums. Pētījuma ietvaros tika aptaujāti pedagogi un noskaidrots viņu viedoklis par bērnu vārdu krājumu un rotaļu izmantošanu pedagoģiskajā procesā, izstrādāti kritēriji, veikta pedagoģiski eksperimentālā darbība ar 3 gadus veciem bērniem tajā iekļaujot vārdu krājuma pārbaudi pētījuma sākumā un pētījuma beigās, salīdzināti un analizēti rezultāti. Pētījuma rezultātā apstiprinājās izvirzītā hipotēze „3– 4 gadus veciem bērniem vārdu krājuma paplašināšana tiek sekmēta, ja pedagogs mērķtiecīgi izmantos bērnu vecumam atbilstošas un daudzveidīgas rotaļas rotaļnodarbībās.” Kvalifikācijas darbs sastāv no: 47 lpp, 15 attēliem, 3 tabulām, 34 izmantotās literatūras avotiem un 2 pielikumiem. Atslēgas vārdi: bērns, vārdu krājums, runa, valoda, rotaļas.
 
Qualification job title: Expanding vocabulary for 3–4-year-old children through play. Author of the work: Sintija Pozdņihova. Objective of the study: Theoretically investigate and practically test the possibilities of using play for expanding vocabulary in preschool-age children. Study hypothesis: Expanding the vocabulary of 3-4-year-old children is facilitated when the teacher purposefully utilizes age-appropriate and diverse play activities in play sessions. The work consists of two sections. In the first section, theoretical literature is analyzed. The literature analysis is based on such authors as D. Dzintare, I. Stangaine, B. Brice, D. Markus, S. Sebre, S. Miltuze, E. Kalvāns, and others. In this section, a characterization of a 3-4-year-old child in general is provided, the prerequisites for vocabulary development are analyzed, and the theoretical foundation for the use of play in the pedagogical process is discussed. In the second part, an empirical study was conducted. Within the scope of the study, educators were surveyed to determine their opinions on children's vocabulary development and the use of play in the pedagogical process. Criteria were developed, and a pedagogical experimental activity was carried out with 3-year-old children, including a vocabulary assessment at the beginning and end of the study. The results were compared and analyzed. The hypothesis "Expanding the vocabulary of 3-4-year-old children is facilitated when the teacher purposefully utilizes age-appropriate and diverse play activities in play sessions" was confirmed because of the study. The qualification job consists of 47 pages, 15 images, 3 tables, 34 sources of literature used, and 2 attachments. Keywords: child, vocabulary, speech, language, games
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68937
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV