4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana rotaļās
Author
Stabliniece, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Poiša, Mārīte
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore- Nataļja Stabliniece. Kvalifikācijas darba tēma ir ,,4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana rotaļās”. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pamatot rotaļas izmantošanas iespējas 4-5 gadīgu bērnu sociālo prasmju attīstības sekmēšanai rotaļās. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā autore apkopo teorētisko pamatojumu par 4-5 gadu vecu bērnu attīstību pirmsskolā. Šajā nodaļā tiek aprakstīts sociālo prasmju jēdzienu skaidrojums kā arī bērnu sociālo prasmju attīstīšana un rotaļu nozīme sociālo prasmju sekmēšanai. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar rotaļu palīdzību tiek veicināta 4 – 5 gadu vecuma bērnu sociālo prasmju attīstība. Tika izvērtēts bērnu sociālo prasmju līmenis uzsākot rotaļu kompleksu, sociālo prasmju attīstība tika sekmēta ar dažādu rotaļu palīdzību un veikta salīdzinoša analīze. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka bērnu sociālās prasmes tiek sekmētas, ja mērķtiecīgi un sistemātiski tiek organizētas rotaļnodarbības. Atslēgas vārdi: bērns, sociālās prasmes, rotaļa, sociālo prasmju attīstība Kvalifikācijas darbs sastāv no 41 lappuses, 9 attēliem, 4 tabulām un 27 literatūras avotiem un 1 pielikuma. The author of the qualification thesis is Natalja Stabliniece. The topic of the qualification work is “Promoting the social skills of 4-5-year-old children in games”. The aim of the qualification work is to find out theoretically and practically justified the possibilities of using play to promote the development of social skills of 4-5 year old children in play. In the first chapter of the qualification work, the author summarizes the theoretical basis for the development of 4-5-year-old children in preschool. Explanation of the concepts of social skills described in this chapter, as well as the development of children's social skills and the importance of play in promoting social skills. In the second chapter, an empirical study was conducted on how the development of social skills of 4-5-year-old children is promoted with the help of play. The level of children's social skills at the beginning of the play complex was evaluated, the development of social skills was promoted with the help of various games and a comparative analysis was carried out. The empirical part confirmed the hypothesis that children's social skills are promoted if purposeful and systematic play lessons are organized. Key words: child,social skills, play, development of social skills. The qualification work consists of 41 pages, 9 images, 4 tables and 27 literature sources and 1 appendix.