3 gadīgu bērnu sociālās adaptācijas veicināšana rotaļnodarbībā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Trumpekoja, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Elīna Trumpekoja Kvalifikācijas darba tēma: trīsgadīgu bērnu sociālās adaptācijas veicināšana rotaļnodarbībā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis: Teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt trīsgadīgu bērnu sociālās adaptācijas veicināšanu rotaļnodarbībā. Lai sasniegtu mērķi, darba autore pirmajā nodaļā analizējusi pedagoģiski psiholoģisko literatūru par trīsgadīga bērna sociālo adaptāciju, pētījusi adaptācijas izpausmes, faktorus, kas ietekmē veiksmīgas adaptācijas norisi, un iespējas, kā sekmēt bērna sociālo adaptāciju pirmsskolas pedagoģiskajā procesā izmantojot rotaļnodarbības. Kvalifikācijas darba otrajā nodaļā atspoguļots veiktais empīriskais pētījums, kurā ir veikta novērošana pēc izstrādātajiem kritērijiem adaptācijas process perioda sākumā un beigās. Pētījuma gaitā tika veikta pedagoģiskā darbība, kurā tika izmantotas dažādas rotaļas un salīdzināti iegūtie rezultāti. Darba noslēgumā izstrādāti teorētiskā un empīriskā pētījuma secinājumi. Pētījuma sākumā izvirzītais jautājums - vai iespējams veicināt trīsgadīgu bērnu sociālo adaptāciju rotaļnodarbībā pirmsskolas izglītības iestādē, ir apstiprinājies. Darbs sastāv kopumā no 45 lpp., darbā ir iekļauti 3 attēli, 6 tabulas un izmantoti 45 literatūras avoti, no tiem 19 svešvalodā. Qualification paper author: Elina Trumpekoja Qualification paper topic: Promoting social adaptation of three year old children through play activities in preschool education institution. Aim of the research: To theoretically prove and empirically examine the social adaptations through play lessons of three year old children. To reach the aim, in the first chapter the author of the paper has analyzed pedagogical and psychological literature on the social adaptation of a three year old child. The research explores manifestations of adaptation, factors influencing successful adaptation, and opportunities to promote a child's social adaptation in the preschool pedagogical process through play lessons. The second chapter of the qualification paper reflects the completed empirical research which involved observation based on developed criteria at the beginning and end of the adaptation process period. Throughout the study, pedagogical activities were implemented, utilizing various play lessons, and the obtained results were compared. To finalise, the paper provides conclusions based on the theoretical and empirical research. The research question posed at the beginning - whether it is possible to promote the social adaptation of three year old children through play activities in preschool education institutions - has been confirmed. The work comprises 45 pages; it includes 3 images, 6 tables, and uses 45 references, of which 19 were in another language.