Valodas attīstība rotaļnodarbībās 5 – 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem
Author
Sallinena, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats ir “Valodas attīstība rotaļnodarbībās 5 – 6 gadus gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem”. Darba autore: Ilze Sallinena Darba vadītāja: Dr. paed., profesore Sarmīte Tūbele Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pārbaudīt rotaļnodarbību nozīmi valodas attīstības veicināšanā 5 – 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. Darbs sastāv no divām daļām kur pirmajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par bērna attīstību veselumā, attīstība bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, rotaļnodarbības nozīmīgums un valodas attīstības veicināšana. Otrā daļa ir darba empīriskā daļa kuras laikā tiek veikti novērojumi, analīze, pētījums un iegūto rezultātu apkopojums, kā arī veikti secinājumi. Kvalifikācijas darba apjoms: 67 lpp, 5 tabulas, 11 attēli, 41 literatūras avots, 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: rotaļnodarbība, valoda, runas un valodas attīstība, pirmsskolas vecuma bērni, bērni ar jauktiem attīstības traucējumiem. Topic of the work: “Language development in play lessons for 5 – 6 year old children with mixed developmental disorders”. Author: Ilze Salliniena Scientific Supervisor: Dr. paed., profesor Sarmīte Tūbele Aim of the work is to theoretically and practically test the importance of play lessons in promoting language development for 5 – 6 year old children with mixed developmental disorders. The work consists of two parts, where the first part analyzes the scientific literature on child development as a whole, development for children with mixed developmental disabilities, the importance of play and the promotion of language development. The second part is the empirical part of the work, during which observations, analysis, research and compilation of the obtained results are carried out, as well as conclusions are drawn. Volume of qualification work: 67 pages, 5 tables, 11 images, 41 literature sources, 6 appendices. Key words: play lesson, language, speech and language development, preschool children, children with mixed developmental disorders.