Didaktiskās rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanai
Author
Pavasare, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats ir “Didaktiskās rotaļas 5 – 6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanai”. Darba autore: Diāna Pavasare Darba vadītāja: Dr. paed., docente Dagnija Vigule Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pārbaudīt didaktisko rotaļu nozīmi matemātisko prasmju sekmēšanai 5 – 6 gadus veciem bērniem. Darbs sastāv no : divām daļām- teorētiskās un empīriskās. Teorētiskā daļā ir sniegts apskats par didaktiskajām rotaļām un to pilnveides iespējām, ievērojot pirmsskolas mācību satura programmu. Empīriskajā daļā ir ietverta pētījuma praktiskā daļa, kuras sākumā tika novērtēti bērnu matemātiskie priekšstati pirms pētījuma. Tālāk tika uzsvērtas didaktiskās rotaļas, kas pozitīvi ietekmē bērnu matemātisko prasmju sekmēšanu. Rezultātu apkopošana un analīze liecina, ka izmantojot didaktiskās rotaļas ir iespējams sekmēt 5-6 gadus vecu bērnu matemātiskās prasmes. Kvalifikācijas darba apjoms: Darbs ir strukturēts uz 31 lapaspusēm iekļaujot 2 attēlus, 4 tabulas un 1 pielikumu. Literatūras avotu skaits ir 29. Atslēgas vārdi: didaktiskās rotaļas, matemātika, pirmsskolas vecuma bērni, 5 – 6 gadus veci bērni, sekmēšana. The topic of the work is "Didactic games for promoting the mathematical skills of 5 – 6 year old children". Author of the work: Diāna Pavasare Supervisor: Dr. assistant professor Dagnija Vigule The purpose of the study: to theoretically and practically check the importance of didactic games for promoting mathematical skills in 5 - 6 year old children. The work consists of two parts: theoretical and empirical. In the theoretical part, an overview of didactic games and their improvement possibilities is provided, taking into account the preschool curriculum. The empirical part includes the practical section of the study, which began with an assessment of children's mathematical concepts before the research. Subsequently, emphasis was placed on didactic games that positively impact the promotion of children's mathematical skills. The compilation and analysis of results indicate that using didactic games is possible to enhance the mathematical skills of 5-6-year-old children. The work consists of: structured across 31 pages, including 2 images, 4 tables, and 1 appendix. The number of literature sources is 29. Key words: didactic games, mathematics, preschool children, 5-6-year-old children, promotion.