Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana skaitāmpantu skaitīšanas procesā
Author
Liepa, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors. Eva Liepa Darba vadītājs. Doc., Mg. art. Ilze Briška Darba nosaukums. Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana skaitāmpantu skaitīšanas procesā. Darba mērķis. Izpētīt radošuma pilnveides iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar skaitāmpantu skaitīšanas palīdzību. Pētāmais jautājums. Kā skolotājam piedāvāt skaitāmpantus, lai izpaustos bērnu radošums? Teorētiskajā daļā tiek apskatīts un analizētas jautājums par to, kas ir radošums, kādi ir radošās darbības novērtēšanas kritēriji. Vairāki autori uzsver, ka “radošums” ir mūsu gadsimta viena no cilvēka svarīgākajām īpašībām. Teorētiskajā daļā tiek aplūkots jautājums par to kā skaitāmpanti var sekmēt bērnu radošumu. Empīriskajā daļā tiek aplūkota pedagoģiskā izmēģinājuma darbība radošuma sekmēšanai. Tiek izklāstīta pētījuma organizācija, bērnu izpētes norise, tās nosacījumi un analīze, aprakstīta un analizēta pedagoga darbība. Tiek secināts, ka atlasot speciālus skaitāmpantus, to apguvi papildinot ar ritmiskām kustībām, mīmiku un personisko pieredzi, ir iespējams pilnveidot bērnu radošumu. Vienam bērnam radošuma pieaugums ir minimāls (1 punkts), bet pārējiem bērniem tas svārstās no 5 līdz 25 punktiem, kas ir vērā ņemams rādītājs. Darba apjoms. 71 lpp., 9 attēli, 10 tabulas, 8 pielikumi, 41 literatūras un avotu vienības. The author. Eva Liepa Supervisor. Prof., Mgr. Art. Ilze Briška Job title. Promoting the creativity of older preschool children through the process of counting out games Purpose of work. To explore the possibilities of creativity improvement for older preschool children with the help of counting out games. The research question. How can the teacher offer counting out games to express children's creativity? The theoretical part examines and analyzes the question of what creativity is, what are the criteria for evaluating creative activity. Several authors emphasize that "creativity" is one of the most important human qualities of our century. The theoretical part deals with the question of how counting out games can promote children's creativity. The empirical part examines corrective developmental activity for promoting creativity. The organization of the research, the progress of the research of children, its conditions and analysis are presented, the activities of the teacher are described and analyzed. It is concluded that by selecting special counting patterns, supplementing their learning with rhythmic movements, mime and personal experience, it is possible to improve children's creativity. For one child, the increase in creativity is minimal (1 point), but for the other children it ranges from 5 to 25 points, which is a significant indicator. Workload. 71 pages, 9 figures, 10 tables, 8 appendices, 41 items of literature and sources