Ritma rotaļas 5 - 6 gadīgu bērnu uzmanības veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Leikuma-Oļeiņikova, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Ritma rotaļas 5 - 6 gadīgu bērnu uzmanības veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore: Marija Leikuma – Oļeiņikova Zinātniskā darba vadītāja: Dr. paed, docente Ligita Stramkale Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski noteikt ritma rotaļu iespējas uzmanības veicināšanai 5 - 6 gadīgiem bērniem. Atslēgas vārdi: ritma rotaļas, uzmanības veicināšana, 5 – 6 gadīgi bērni. Darba apjoms: kvalifikācijas darbam ir 60, lpp, 12 pielikumi, 38 literatūras avoti. Darba sastāvs: anotācija, ievads, divas nodaļas ar apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā ir teorētiski analizēta literatūra par ritma rotaļām uzmanības veicināšanai 5 – 6 gadīgiem bērniem. Balstoties uz teorētiskajām atziņām izstrādāti uzmanības novērtēšanas kritēriji un rādītāji. Otrajā nodaļā plānots un realizēts empīriskais pētījums par 5 - 6 gadīgu bērnu uzmanības veicināšanu ar ritma rotaļu palīdzību, kurš notika Rīgas pirmsskolas X izglītības iestādē. Balstoties uz pedagoģiskajiem novērojumie noteikts pētījumā iesaistīto bērnu uzmanības līmenis ritma rotaļās. Iegūti dati apstrādāti un analizēti. Izstrādāti ieteikumi skolotājiem bērnu uzmanības veicināšanai ar ritma rotaļu palīdzību Darba teorētiskai pētījums balstās uz L. Lasmanes, B. Brices, A. Randohas, G. Svences, I. Osinas un daudzu citu autoru atziņām. Rhythm play to promote the attention of 5 to 6 year - olds in a preschool educational institution. Author of the work: Maria Leikuma – Oleinikova Head of scientific work: Dr. paed, assistant professor Ligita Stramkale The aim of the study: to theoretically study and practically determine the possibilities of rhythm play for the promotion of 60 p, 12 appendices, 38 literary sources. The composition of the work: annotation, introduction, two chapters with subsections. The first chapter theoretically analyses the literature on rhythm play for attention spanning 5- to 6-year-olds. Based on theoretical knowledge, criteria and indicators for the assessment of attention have been developed. In the second chapter, an empirical study on promoting the attention of 5- to 6-year-old children through rhythm play, which took place at the Riga preschool X educational institution, is planned and implemented. Based on pedagogical observations, the level of attention of the children involved in the study in rhythm play is determined. The data obtained were processed and analyzed. Developed recommendations for teachers to promote children's attention through rhythm play The theoretical researhc of the work is based on the findings of L. Lasmane, B. Brice, A. Randoch, G. Svence, I. Osina and many other authors.