• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3-4 gadīgu bērnu saskarsmes veicināšana kustību rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-99004-Gutjuma_Oksana_og21020.pdf (561.0Kb)
Author
Gutjuma, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bez saskarsmes cilvēku ikdiena nav iedomājama, kā to sekmēt pirmsskolā ar kustību rotaļām un cik efektīvi tas darbojas, kvalifikācijas darba autore to noskaidros darbā, kura tēma ir 3 - 4 gadīgu bērnu saskarsmes veicināšana kustību rotaļās. Darba mērķis ir izpētīt un analizēt vidējā pirmsskolas vecumposma bērnu savstarpējo prasmju sekmēšanas iespējas ar kustību rotaļas palīdzību. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā tiek analizētas dažādu autoru atziņas par saskarsmi un kustību rotaļu pirmsskolā. Darba gaitā tika pētītas saskarsmes prasmju veidošanās un kustību rotaļu izmantošanas mijiedarbības. Teorētiskajā daļā ir veikts uzskaitījums kādas ir galvenās prasmes, kuras sekmē saskarsmi. Pēc dažādu psihologu, pedagogu un citu grāmatu autoru atziņām, empīriskajā daļā tiek sniegta rotaļu dažādība efektīvai saskarsmes sekmēšanai pirmsskolas jaunākā vecumposma bērniem, analizētas atziņas par kustību rotaļu nozīmīgumu bērnu attīstībā. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, bērnu grupas raksturojums un kustību rotaļu kopuma izveide un analīze. Pētījuma gaitā tika izspēlētas dažādas kustību rotaļas, ar kuru palīdzību tika veikti novērojumi bērnu saskarsmes uzlabošanā. Pētījuma gaitā tika analizēti rezultāti par saskarsmes prasmju sekmēšanu. Pētījuma rezultātā noskaidrots, ka kustību rotaļa ir nepieciešama bērna attīstībai un tā pozitīvi sekmē bērnu saskarsmes prasmes, ja pedagogs pārzina bērnu vecumposma likumsakarības un īpatnības, ja bērni var nepiespiesti un brīvi darboties atbilstoši iekārtotā vidē, kā arī, ja kustību rotaļas ir daudzveidīgas un interesantas bērniem un atbilst bērnu vecumposmam, interesēm un vajadzībām. Kvalifikācijas darbā izmantotas D.Abakukas, L.Dubkēviča, D.Dzinteres un I.Stangaines, Ē.Kalvāna, S.Omārovas u.c. autoru atziņas. Darbs kopumā izklāstīts 57 lappusēs, darbā iekļautas 5 tabulas un 7 attēli. Darbā izmantoti 30 literatūras avoti un pievienoti 9 pielikumi. Atslēgas vārdi: saskarsme, saskarsme pirmsskolā, kustību rotaļas, saskarsmes sekmēšana.
 
Without communication, people's daily lives are unthinkable how to promote it in preschool with movement play and how effectively it works, the author of the qualification paper will clarify this in a work whose theme is the promotion of communication between 3– 4-year-olds through movement play. The aim of the work is to explore and analyse the possibilities of promoting the mutual skills of middle-aged children through movement play. The qualification paper consists of 2 parts – theoretical and empirical. In the theoretical part of the work, the insights of various authors on communication and movement in preschool are analysed. In the course of the work, the interaction of the formation of communication skills and the use of movement play was studied. In the theoretical part, a list is made of what are the key skills that facilitate communication. According to various psychologists, educators and other book authors, the empirical part provides a variety of play for effective communication in children of the younger age of preschool, analyses insights on the importance of movement play in the development of children. The empirical part of the qualification paper provides the methodological basis of the study, the characteristics of the children's group, and the creation and analysis of a set of movement plays. During the study, various movement games were played, with the help of which observations were made to improve children's communication. In the course of the study, the results on the promotion of communication skills were analysed. As a result of the research, it has been established that movement play is necessary for the development of the child and it positively promotes children's communication skills, if the teacher is familiar with the regularities and peculiarities of the children's age group, if children can work relaxedly and freely in an appropriately arranged environment, as well as if movement play is diverse and interesting for children and corresponds to the age stage, interests and needs of children. The qualification paper uses the insights of D.Abakuka, L.Dubkēvičs, D.Dzintere and I.Stangaine, E.Kalvāns, S.Omārova and other authors. The work is set out in 57 pages, work included in 5 tables and 7 pictures. Used in the work 30 literary sources and added 9 attachments. Keywords: communication, communication in preschool, movement play, communication promotion.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68964
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV